اینفانتینیو دست از سر جام جهانی برنمی‌دارد!

اینفانتینیو دست از سر جام جهانی برنمی‌دارد!

ورزش سه: جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، می خواهد به عنوان بخشی از یک برنامه بلندمدت برای متحول کردن فوتبال بین المللی جام جهانی را هر سه سال یک بار برگزار کند.

موفقیت تجاری و ورزشی این تورنمنت در قطر، اینفانتینو را جسورتر کرده است. او هفته گذشته با اعلام اینکه جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد، علیرغم ناکامی در جلب حمایت بازیکنان، باشگاه‌ها و کنفدراسیون‌های بین‌المللی، نشانه‌ای از جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر خود را نشان داد.

اینفانتینو معتقد است برگزاری موفق جام جهانی در میانه زمستان اروپایی در یک ماه قبل ثابت کرده که شرایط تغییر کرده و این موضوع نشان می دهد که این ورزش می تواند به رشد خود ادامه دهد.

علی‌رغم ترس از خستگی بازیکنان و آسیب‌های دسته جمعی در قطر، فوتبال در این جام نمایش جذابی برای مردم به ارمغان داشته و این مسابقات درآمد بی‌سابقه ۶.۲ میلیارد پوندی به همراه داشته است( افزایشی ۸۴۰ میلیون پوندی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه)

اما جاه طلبی بلندمدت اینفانتینو، ایجاد یک چرخه تورنمنت جدید است که در آن جام جهانی هر سه سال یکبار برگزار می شود و در سال های دیگر جام جهانی باشگاه ها و مسابقات قاره ای مانند قهرمانی اروپا برگزار می شود.

البته هیچ تغییری تا پس از جام جهانی ۲۰۳۰ امکان پذیر نیست، زیرا مذاکرات بین تصمیم‌سازان در مورد تقویم بین المللی ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ رو به پایان است، اگرچه بحث ها در مورد این موضوع در پشت صحنه آغاز شده است.

به نظر می‌رسد اینفانتینو تصمیم گرفته تا انقلاب خود را اجرا کند، زیرا هفته گذشته به صراحت اعلام کرد که قصد دارد سه دوره کامل به عنوان رئیس فیفا خدمت کند و تا سال ۲۰۳۱ در سمت خود باقی بماند.

با این وجود، این مرد ۵۲ ساله، حتی با حمایت آفریقا و آسیا از این طرح، برای تصویب چرخه سه ساله جدید، با یک مخالفت بزرگ روبرو خواهد شد چرا که یوفا و کنفدراسیون آمریکای جنوبی در مرتبه قبلی با هم ترکیب شدند تا پیشنهاد برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار را که توسط آرسن ونگر مطرح شده بود را رد کرده و با آخرین تحولات فیفا در این خصوص مخالفت کردند.

2 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.