آمار عجیب پرسپولیس در روزی که بدشانس بود

آمار عجیب پرسپولیس در روزی که بدشانس بود

فوتبال ۳۶۰: پرسپولیس در بازی مرحله یک شانزدهم‌نهایی مقابل ون‌پارس، به زحمت توانست مجوز صعود به مرحله یک‌هشتم‌نهایی را کسب کند. تیم لیگ یکی ون‌پارس ۲ بار از حریف صاحب‌نام خود پیش افتاد و پرسپولیس برای جبران گل‌خورده مجبور به ثبت آمار عجیبی شد.

بیشترین تیرک، پاس و شوت در چارچوب

پرسپولیس با یحیی گل محمدی استاد فوتبال مالکانه است و در فصل جاری لیگ هم بیشترین درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس را در اختیار دارد. این تیم در بازی با ون‌پارس در همان دقایق ابتدایی گل خورد و همین مساله باعث شد تا به طور مطلق صاحب توپ و میدان شود. بر اساس آمار متریکا، پرسپولیس در این بازی ۱۰۱۲ پاس داد. در ۶ فصل اخیر که آمار فوتبال باشگاهی ایران ثبت می‌شود این بیشترین تعداد پاسی است که یک تیم در یک بازی داده است.

پرسپولیس ۱۸ شوت در چارچوب هم داشت که این آمار هم یک رکورد محسوب می‌شود و از زمان ثبت آمار فوتبال ایران چنین عددی سابقه نداشته است. پرسپولیس شاید اگر کمی خوش‌شانس‌تر هم بود می‌توانست تا قبل از ضربات پنالتی تکلیف بازی را مشخص کند. این تیم ۵ بار توپ را به تیرک دروازه زد که در ۸ فصل اخیر بیشترین تعداد توپی که یک تیم در یک بازی به تیرک زده ۳ بار بود.

رکوردهایی که پشت رکورد استقلال باقی‌ماند

پرسپولیس در آستانه شکستن ۲ رکورد هم بود ولی به فاصله نزدیک رکوردی که استقلال از خود به جای گذاشت متوقف شد. پرسپولیس در این بازی آمار غیرقابل باور ۴۵ شوت را به ثبت رساند ولی این بیشترین تعداد شوت در یک بازی توسط یک تیم نیست. استقلال در بازی فصل گذشته برابر نود ارومیه ۵۱ بار به سمت دروازه حریف شلیک کرد که این بیشترین آمار ثبت شده در فوتبال ایران است.

پرسپولیس امید گل ۴.۴۹ در این بازی از خود به جای گذاشت که نشان می‌دهد حداقل مستحق زدن ۴ گل بود. بیشترین امیدگل در یک بازی به دیدار استقلال و نساجی در این فصل لیگ باز می‌گردد که استقلال امیدگل 4.58 از خود به جای گذاشت.

روز فراموش نشدنی مهرابی، بازی پرتکاپو برای ترابی

مهم‌ترین عاملی که باعث مقاومت ون‌پارس اصفهان در برابر حملات پرسپولیس شد، درخشش خیره‌کننده سنگربان این تیم، احمد مهرابی بود. این دروازه‌بان آماده ۱۶ مهار داشت که بیشترین تعداد مهاری است که یک دروازه‌بان در یک بازی داشته است. در شوت های پر تعداد پرسپولیس، مهدی ترابی بیشترین سهمیه را داشت. این بازیکن ۱۳ شوت به سمت دروازه زد که این تعداد شوت هم آماری بی‌سابقه در فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شود. این آمار زمانی شگفت‌انگیزتر می‌شود که با مراجعه به آمار این فصل لیگ برتر متوجه می‌شویم که استقلال که شوت‌زن ترین تیم این فصل است به طور متوسط در هر بازی ۱۲.۳ شوت زده است.

پ

3 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.