آرژانتین چقدر طرفدار دارد!

آرژانتین چقدر طرفدار دارد!

روزنامه اعتماد: فینال جام جهانی امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود. همه علاقه‌مندان به فوتبال با وجود تاکید بر غیر قابل پیش‌بینی بودن مسابقات تحلیل‌های خاص خودشان را از شرایط دیدار نهایی جام جهانی دارند. 

کارشناسان و چهره‌های شاخص فوتبال ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. خبرنگاران روزنامه اعتماد نظرات ۱۱ چهره فوتبالی مردان و زنان ایران را در مورد نتیجه بازی آرژانتین و فرانسه جمع‌آوری کردند. نکته جالب توجه در مورد کامنت‌های کارشناسان و فوتبالیست‌ها این است که اکثرا دوست دارند مسی با آرژانتین فاتح جام جهانی شود! 

مجید جلالی: ستاره آرژانتین  یک طرف، همه ستاره‌های فرانسه یک طرف

مجید جلالی که سال‌هاست سابقه هدایت تیم‌های مختلف در لیگ برتر را دارد در رابطه با فینال به صحبت‌های خود در ابتدای جام اشاره کرد و گفت از قبل از شروع جام نظرم روی آرژانتین بود. این کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد که در طول جام همه متوجه شدند که شاید آرژانتین بهترین تیم جام نبوده ولی به دلایل مختلف شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است. این کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است آرژانتین سنجش و روش کاری دارد برای شکل بازی که آنها را متمایز کرده است. جلالی همچنین به تقابل مسی و امباپه اشاره کرد و توضیح داد که آرژانتین تنها یک ستاره بزرگ و فرانسه چندین ستاره قابل توجه دارد. ولی بعید است ستاره‌هایی که آرژانتین دارد حریف همه آن ستاره‌ها بشوند.

نیلوفر اردلان: امیدوارم مسی  با آن تتوی جذابش قهرمان شود

 نیلوفر اردلان، سرمربی تیم فوتسال پیکان که صدرنشین سوپرلیگ فوتسال زنان هستند، گفت: من دلم می‌خواست که در فینال تقابل دو تیم آرژانتین و پرتغال را ببینیم و مسی و رونالدو در مقابل یکدیگر قرار بگیرند چون فکر می‌کنم این تقابل می‌تواند بسیار جذاب باشد اما به هرحال این اتفاق نیفتاد، با این حال فکر می‌کنم نبرد مسی و تیم پر مهره فرانسه هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و از آنجایی که تمام عوامل مانند وار دست به دست یکدیگر دادند تا آرژانتین به فینال برسد، من فکر می‌کنم با این تفاسیر مسی جام قهرمانی مسابقات را بالای سر ببرد تا این بازیکن با آن تتوی جذاب مربوط به جام جهانی قطر روی پایش به آرزوی خود که قهرمانی در جام جهانی است، برسد.

امیرحسین اصلانیان: مسی آرژانتین  را به دندان کشید 

 مهاجم سابق پرسپولیس در مورد روند جام تا به این نقطه می‌گوید به نظرم به جز برزیل و پرتغال که می‌توانستند جزو 4 تیم باشند، مسابقات طبق روال پیش رفت و فقط حیف از تیم برزیل. 

واقعا کمتر کسی فکرش را می‌کرد این تیم در ضربات پنالتی بازی را ببازد. برزیل هم همیشه بدشانسی می‌آورد. اصلانیان در ادامه به فینال اشاره کرد و گفت اما درباره فینال، باید آرژانتین را یک طرف گذاشت و مسی را یک طرف، او با سنی که دارد یک تنه تیم را به دندان کشید و جوان‌های تیم هم همه جوره از او حمایت می‌کنند. اتفاقی که در خیلی تیم‌های دیگر نیفتاد و اتفاقی که در آرژانتین می‌افتد، در پرتغال نیفتاد و رونالدو حمایت نمی‌شد، اما همه تیم پشتیبان مسی هستند و من امیدوارم مسی که همه جام‌ها را برده و فقط قهرمانی جام جهانی را کم دارد، در این تورنمنت هم موفق شود و این جام را به ویترینش اضافه کند. اصلانیان سپس به سراغ مقایسه دو تیم از لحاظ مهره رفت و اظهار داشت فرانسه پرمهره‌تر است اما آرژانتین هم نشان داده از کوچک‌ترین فرصت‌ها بهره می‌برد اما به شخصه دوست دارم آرژانتین برنده شود هرچند روی کاغذ، شانس فرانسه بیشتر است. پیش‌بینی‌ام این است که آرژانتین دو بر یک برنده شود. 

مهسا کمالی: فوتبال اولویت ما نیست

 مهسا کمالی، ستاره ملی‌پوش تیم فوتسال زنان مس در خصوص فینال مسابقات جام جهانی گفت: ابتدا باید بگویم که در حال حاضر اولویت هیچ‌کدام از ما فوتبال نیست و به دلیل شرایط فعلی جامعه، امسال هیچ فوتبالی برای من جذابیت نداشته است، حال مردم ما خوب نیست و به همین دلیل حال من هم نمی‌تواند خوب باشد. او در ادامه می‌گوید: دوست داشتم پرتغال به فینال جام جهانی صعود کند چرا که کریستیانو رونالدو بازیکن محبوب و در واقع الگوی فوتبالی من است اما متاسفانه این تیم حذف شد، اما با این وجود در این جام جهانی یکی از نکات مثبت، پیشرفت تیم‌های آسیایی بوده است که واقعا فوق‌العاده بازی کردند و در نهایت دوست دارم که در بازی امروز، فرانسه قهرمان شود چون از ابتدای مسابقات عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند.

علی لطیفی:  امیدوارم در بوینس‌آیرس جشن برپا شود 

 مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۹۸ معتقد است نوع آمدن آرژانتین به فینال یک فاکتور مهم داشت و آن روحیه تیمی بالاست. این تیم یک روح واحد دارد و همه‌چیز پیرامون مسی می‌چرخد. لطیفی می‌گوید مسی یک فرد تعیین‌کننده است که با نبوغ و خلاقیت خود، یک‌تنه تیم را تا اینجا بالا آورده و اگر او نبود، شاید این تیم از گروهش هم بالا نمی‌آمد. مهاجم سابق باشگاه استقلال در مورد نتیجه نگرفتن آرژانتین در دور قبل گفت آرژانتین در جام جهانی قبل در تیم تحت نظر سامپائولی تیمی بی‌روح بود و بازیکنان در خدمت مسی نبودند و او باید خودش همه کار می‌کرد و روحیه تیمی وجود نداشت و نهایتا ناکام بزرگ جام بودند اما در این دوره کاملا برعکس است و همه در خدمت مسی هستند و او هم در خدمت تیم ملی. کار مسی در واقع همان کاری است که مارادونا در جام جهانی 1986 انجام داد و آرژانتین را قهرمان جهان کرد و امیدوارم این اتفاق برای مسی هم تکرار شود. من در مصاحبه‌ای دیدم حتی خود سرمربی فرانسه هم گفته بود بخشی از مردم این کشور هم دوست دارند آرژانتین قهرمان شود چون فوتبال یک جام جهانی به او بدهکار است.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در مورد فرانسه هم اعتقاد دارد تیمی است که ستاره‌های زیادی دارد اما ستاره محور نیست. تیم ملی فرانسه متکی به فرد خاصی نیست و همه در این تیم تعیین‌کننده هستند و جالب است چند بازیکن اصلی این تیم قبل از جام آسیب دیدند اما آنها خیلی راحت بالا آمدند و تنها مشکلی که داشتند، بازی مقابل انگلیس بود که من انگلیس را شایسته‌تر دیدم و شاید اگر پنالتی کین گل می‌شد، چه بسا این تیم صعود می‌کرد. 

ایشان در مورد تاکتیک‌های فرانسوی‌ها گفت در این تیم هم عمدتا سعی می‌کنند توپ‌ها را به امباپه برسانند که او بر عکس مسی که به فضا نیاز ندارد، امباپه به فضا نیاز دارد و اگر فضا را ببندند کار او سخت می‌شود. 

این بازی جنگ یک تیم پرستاره به نام فرانسه با یک ابرستاره به نام مسی است. با این وجود درباره طلسم قهرمان نشدن آرژانتین باید گفت که دنیای فوتبال دوست دارد که بعد از فینال، بوینوس‌آیرس جشن و پایکوبی کند و سراسر دنیا از قهرمانی مسی جشن بگیرند. این بازی می‌تواند مهم‌ترین بازی تاریخ زندگی ورزشی مسی و دیگر بازیکنان آرژانتین باشد و در بهترین بودن مسی در تاریخ جای شک و تردیدی باقی نماند. پیش‌بینی بازی سخت است اما می‌توانم بگویم که دوست دارم آرژانتین برنده بازی باشد.

فاطمه شریف: تقابل مسی  و امباپه قهرمان را مشخص می‌کند

 فاطمه شریف سرمربی تیم فوتسال نصر امید در خصوص تقابل فرانسه و آرژانتین در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: از نظر من خلاقیت فردی بازیکنان کلیدی دو تیم یعنی مسی و امباپه نقش مهمی در حضور این دوتیم در فینال را داشته است و در دیدار نهایی نیز تقابل این دو بازیکن بسیار جذاب خواهد بود و به نوعی می‌تواند تکلیف قهرمانی را نیز مشخص کند. او ادامه داد: فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با وجود مصدومیت بازیکنان بزرگی مثل کانته و بنزما، عملکرد خوبی تا رسیدن به فینال داشته است و از سوی دیگر آرژانتین نیز بعد از شکست غیرمنتظره در دیدار نخست خود برابر عربستان، عزم خودش را برای کسب عنوان قهرمانی جزم کرده است و بازیکنان این تیم در تلاش هستند تا مسی خداحافظی شیرینی با تیم ملی داشته باشد و ویترین افتخارات این ستاره آرژانتینی با کسب جام قهرمانی تکمیل شود.

فرزاد آشوبی: همه نگاه‌ها به مسی است

 هافبک سابق سرخابی‌های پایتخت درباره فینال گفت که فرانسه و آرژانتین نمونه‌های کامل یک تیم هستند؛ تیم‌هایی که فوتبال، مدل بازی و تلاش‌شان این نکته را یادآوری می‌کند که تیم بودن در فوتبال، چقدر مهم است و روحیه گروهی چه اهمیتی دارد. البته دیگر تیم‌ها هم این فاکتور را داشتند اما این دو تیم با شایستگی به فینال رسیدند و هرکدام کیفیت‌های خاص خود را دارند. 

اینکه نگاه‌ها روی مسی است تا او بتواند با قهرمانی احتمالی به پرافتخار‌ترین بازیکن دنیا تبدیل شود، اتفاق خوبی است و به شخصه دوست دارم مسی جام را که در کلکسیون او نیست کسب کند. آشوبی در مورد مدل بازی آلبی‌سلسته معتقد است همبستگی زیادی دارد و احتمال موفقیت را بالا می‌برد اما اینکه چه اتفاقی بیفتد، سخت است و غیرقابل پیش‌بینی، چون فرانسه تیمی فوق‌العاده حرفه‌ای، فرصت‌طلب و زهردار است که شانس بالایی برای قهرمانی دارد. پیش‌بینی نتیجه فینال واقعا سخت است اما دوست دارم آرژانتین قهرمان شود. 

زهره کودایی: فرانسه با درخشش  ژیرو قهرمان می‌شود

 زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان نیز در همین خصوص گفت: جام جهانی امسال نشان داد تیمی که تلاش بیشتری داشته باشد و هدفش مشخص باشد مزد زحمات خودش را خواهد گرفت، تیم‌هایی که از هافبک‌های دونده‌تر استفاده کردند و توپ را سریع‌تر به موقعیت حمله انتقال دادند موفقیت بیشتری داشتند، از نظر من در جام جهانی امسال فاکتورهای آمادگی بدنی، آمادگی ذهنی و انسجام تیمی نقش مهمی داشتند. او همچنین درخصوص دیدار فینال گفت: امیدوارم و معتقدم که فرانسه با درخشش ژیرو و امباپه جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد و این جام با درخشش ستاره‌های فرانسه به اتمام خواهد رسید.

علیرضا اکبرپور: فرانسه ابزار قهرمانی دارد

 علیرضا اکبرپور مهاجم سابق باشگاه استقلال و تیم ملی می‌گوید به نظرش تیم فرانسه قهرمان می‌شود. او در این رابطه اظهار داشت از ابتدای جام فرانسه تیم خیلی خوبی نشان داده و می‌تواند در فینال هم مقابل آرژانتین به پیروزی دست پیدا کند و جام قهرمانی را برای بار دوم تصاحب کند. این مهاجم ریزنقش و سرعتی فوتبال ایران معتقد است فرانسه عناصری دارد که می‌تواند با کمک آنها مقابل هر تیمی قوی ظاهر شود. آنها با همین عناصر قدرتمند می‌توانند نماینده امریکای جنوبی را هم از پیش رو بردارند.

هاجر دباغی:  مسی پادشاه فوتبال است و قهرمان می‌شود

 هاجر دباغی، بازیکن با تجربه تیم فوتبال سپاهان در مورد بازی فینال به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: ابتدا باید بگویم که قطر به عنوان یک کشور آسیایی میزبانی خوبی داشت و در این کشور امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات مهیا بود، فکر می‌کنم شرایط زیرساختی برای رفاه تماشاگران به بهترین شکل فراهم شده بود. او در خصوص مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: بعضی از تیم‌ها مثل تیم‌های آسیایی ما را شگفت‌زده کردند و عملکرد درخشانی از خود نشان دادند که این جای امیدواری دارد. دباغی در خصوص تقابل فرانسه و آرژانتین در فینال مسابقات گفت: من طرفدار مسی و تیم ملی آرژانتین هستم اما از لحاظ فنی باید بگویم که فرانسه ستاره‌های بیشتری را در اختیار دارد و کفه ترازو از این نظر برای آنها سنگینی خواهد کرد، اما فوتبال یک ورزش تیمی است و تیم‌هایی که با اتحاد برای یک هدف بجنگند، می‌توانند به اهداف خود برسند، به نظر من آرژانتین شاکله تیمی خوبی دارد و من هم قلبا دوست دارم که مسی به عنوان پادشاه فوتبال جهان، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حسن خان‌محمدی:  مسی به تنهایی کیک تیم است

 مدافع سابق پرسپولیس درباره بازی فینال اظهار داشت فرانسه از لحاظ نفری خیلی خوب است ولی تیم آرژانتین هم در طرف مقابل مسی را دارد. مسی به تنهایی یک تیم است. من فکر می‌کنم با اینکه روی کاغذ فرانسه قهرمان است ولی آرژانتین برنده بازی شود. با این حال فوتبال است و هیچ‌چیز مشخص نیست. بازیکنان فرانسه فوق‌العاده قوی‌تر از آرژانتینی‌ها هستند. بازیکنانی که امروز در ترکیب فرانسه هستند از لحاظ کیفیت شرایط بهتری دارند. این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به تقابل مسی و امباپه اشاره کرد و گفت امباپه با اینکه بازیکن خوبی است اما در سطح مسی نیست. او هوش و ذکاوت مسی را ندارد. مسی تا الان یک تنه تیم راتا اینجا بالا آورده ولی در فرانسه امباپه چنین شرایطی نداشته است. امباپه همه کاره فرانسه نیست. این تیم ژیرو، گریزمان و چندین ستاره دیگر دارد که همگی نقش مهمی دارند. در مجموع فکر می‌کنم اگر روز مسی باشد به فرانسه اجازه نمی‌دهد که به راحتی برنده شود. خان‌محمدی در پایان تاکید کرد قلبا دوست دارم آرژانتین قهرمان شود.

10 دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.