۶ هایپرکاری که کندتر از تسلا مدل S P100D هستند!

۶ هایپرکاری که کندتر از تسلا مدل S P100D هستند!

اگر کسی هنوز هم فکر می‌کند که خودروهای الکتریکی خسته‌کننده و کند هستند پس باید نگاهی به تسلا مدل S P100D و رکوردهای آن بیندازد.

این خودرو دارای قدرت ۷۶۰ اسب بخاری بوده و تمام گشتاور آن به‌صورت آنی در دسترس است بنابراین تسلا می‌تواند بسیاری از سوپرکارها و حتی هایپرکارها را در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت شرمنده کند! این سدان الکتریکی می‌تواند ظرف مدت ۲.۵ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

اینجا ۶ هایپرکاری وجود دارند که در بحث شتاب کندتر از تسلا مدل S P100D هستند.

فراری لافراری ۲.۶ ثانیه رئیس فراری سرجیو مارکیونه شاید ایده‌ی ساخت یک فراری الکتریکی را وقیحانه و شرم‌آور بداند اما حتی این هایپرکار ۱.۴ میلیون دلاری مارانللو نیز در بحث شتاب یک‌دهم ثانیه کندتر از تسلا است.

البته وقتی که این خودرو روی دور بیفتد، تنها ۴.۷ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که به لطف وزن کم و گیربکس ۷ سرعته با تعویض‌های سریع چنین رکوردهایی ثبت می‌شود.

پاگانی زوندا R 2010 ۲.۶ ثانیه این خودرو در پیست نوربرگ رینگ زمان ۶:۴۷.۴۸ ثانیه را ثبت کرده که قطعاً یکی از بهترین زمان‌ها محسوب می‌شود چراکه زمان‌های ۷ دقیقه و حتی زیر ۷:۳۰ هم سریع در نظر گرفته می‌شوند.

تنها ۱۵ دستگاه زوندا R ساخته شده و با بهای ۲.۲ میلیون دلاری، این سوپرکار پیشرانه وسط یک پرنده‌ی نایاب است. پیشرانه‌ی خودرو از نوع ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ساخت AMG بوده و اکثر قطعات آن از فیبر کربن است. شتاب جانبی زوندا R 1.62 جی است.

۲۰۱۳ Ultimate Aero SSC XT ۲.۶ ثانیه نسخه‌ی SSC این خودرو نیز در خط مستقیم به‌طور دیوانه‌واری سریع بوده و رکورد حداکثر سرعت ۴۱۲.۲ کیلومتر در ساعت را بنام خود ثبت کرده است. نسخه‌ی مخصوص SSC XT از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۹ لیتری استفاده کرده و دارای قدرت ۱۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۶۱ نیوتون متری است.

اما تسلا مدل S P100D در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سریع‌تر است. صفر تا ۱۶۰؟ آن را فراموش کنید. این هیولا در ۱۶ ثانیه از سکون به تندی ۳۲۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد!

بوگاتی ویرون EB 16.4 2006 ۲.۷ ثانیه سریع‌ترین خودروی تولیدی فولکس‌واگن از پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری سود برده و بر این باور است که خیلی زیاد هرگز مافی نیست. این خودرو برای چندین سال رکورد حداکثر سرعت جهان را در اختیار داشته اما در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کندتر از تسلاست.

البته ویرون در ۵.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد که ۰.۸ ثانیه سریع‌تر از سدان خانوادگی تسلاست.

کونیخزگ آگرا R 2012 ۲.۷ ثانیه این زیبای سوئدی دیگر هایپرکار پیشرانه وسط دیگری است که در بحث شتاب مغلوب تسلا می‌شود. قدرت ۸۱۰ اسب بخاری آن از پیشرانه‌ی ۵ لیتری تأمین می‌شود. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه به چرخ‌ها فرستاده می‌شود.

شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۸ ثانیه است. ۵.۱ ثانیه هم طول می‌کشد تا آگرا R از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد که از زمان ۶.۵۲ ثانیه‌ای تسلا سریع‌تر است.

مک لارن P1 2014 ۲.۷ ثانیه این هایپرکار میلیون دلاری رکورد زیر ۷ دقیقه‌ای را برای جهنم سبز ثبت کرده اما شتاب این خودرو کمتر از تسلا است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری این خودرو به همراه واحد الکتریکی قدرت ۹۰۴ اسب بخاری تولید می‌کند.

تسلا مدل S مشخصاً در لیگی که این هایپرکارها حضور دارند بازی نمی‌کند اما شتاب آن اثبات‌کننده‌ی عملکرد احساس‌برانگیز این سدان خانوادگی است.

منبع: autoguide

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.