۵ نکته جالب درباره فراری لافراری

۵ نکته جالب درباره فراری لافراری

فراری لافراری یکی از پیشرفته‌ترین هایپرکارهای چند سال اخیر است که به همراه دو رقیب دیگر یعنی مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر استانداردهای جدیدی را در این بخش از بازار ایجاد کردند. تاکنون اخبار فراوانی درباره‌ی محصول خارق‌العاده‌ی فراری منتشر شده اما در ادامه شما را با ۵ نکته‌ای آشنا خواهیم کرد که به احتمال فراوان با آن‌ها آشنایی نداشته‌اید!

  1. قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی بیشتر از قدرت تویوتا پریوس

فراری لافراری اولین خودروی تولیدی تاریخ فراری با قوای محرکه‌ی هیبریدی است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۸۸ اسب بخار سود می‌برد درحالی‌که واحد الکتریکی نیز با اضافه کردن ۱۶۱ اسب بخار دیگر قدرت کل مجموعه را به ۹۴۹ اسب می‌رساند. همچنین گشتاور زیاد در دورهای پایین باعث می‌شود شتاب‌گیری لافراری در سرعت‌های پایین وحشتناک باشد.

  1. ۲۰ درصد سبک‌تر از فراری انزو

اگرچه لافراری از نظر بصری بزرگ‌تر از انزو به نظر می‌رسد اما تقریباً ابعاد مشابهی با انزوی افسانه‌ای داشته و البته سبک‌تر از آن است! بزرگ‌ترین تغییر لافراری فاصله‌ی بین محوری است زیرا فراری اقدام به بالانس بهتر اورهنگ های جلو و عقب کرده است. دماغه‌ی شیب‌دار لافراری تأکید زیادی روی گلگیرهای عضلانی داشته و شاید هم ادای احترامی به پروتوتایپ های مسابقه‌ای فراری در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی می‌باشد. وزن لافراری برابر با ۱۲۵۵ کیلوگرم می‌باشد درحالی‌که انزو بیش از ۱۳۶۱ کیلوگرم وزن دارد.

  1. از نظر فنی می‌توان آن را وارونه راند!

لافراری در تونل باد و برای دستیابی به توازن عالی آئرودینامیکی و داون فورس طراحی شده است. این خودرو از سیستم‌های آئرودینامیک فعال شامل اسپویلرها و دیفیوزرهایی استفاده می‌کند که بسته به سرعت خودرو می‌توانند به‌صورت خودکار باز و بسته شوند. از نظر فنی اگر همه‌ی بال‌ها و دیفیوزرها باز باقی بمانند و سرعت خودرو بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد لافراری به حدی داون فورس تولید خواهد کرد که آن را می‌توان به‌صورت وارونه (مثلاً روی سقف تونل) راند!

  1. یک دست لاستیک جدید حدود ۳ هزار دلار!

لاستیک‌های جلوی لافراری ارزان‌تر هستند اما احتمالاً این ارزانی به دلیل تقاضای بیشتر برای لاستیک‌های عقب است. از نظر ما انتقال ۱۰۰۰ اسب بخار به لاستیک‌های عقب به سادگی می‌تواند آن‌ها را فرسوده کند. با توجه به اینکه لاستیک‌های این خودرو به‌صورت ویژه‌ای طراحی شده‌اند بنابراین جای تعجبی ندارد که لاستیک جلو ۵۰۰ دلار قیمت داشته درحالی‌که لاستیک عقب هریک ۸۰۰ دلار آب می‌خورد.

  1. کمتر از ۵۰۰ دستگاه ساخته شده است.

لافراری بسیار کمیاب‌تر از F40 بوده و با رنگ‌های بدنه‌ی متنوعی تولید شده است. ارزش لافراری تقریباً به اندازه‌ی خودروهای مفهومی، نسخه‌های تک و خاص و… می‌باشد. به همین دلیل است که ارزش آن از زمان معرفی افزایش ۵۰۰ درصدی داشتی است. شما احتمالاً نخواهید توانست یک لافراری بخرید، اکثر افراد نخواهند توانست آن را برانند، خیل عظیم مردم هرگز آن را نخواهند دید اما بااین‌وجود لافراری هنوز هم یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ است…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.