۵ شرط اساسی برای داشتن یک فِراری منحصربه‌فرد!

۵ شرط اساسی برای داشتن یک فِراری منحصربه‌فرد!

“هرکسی آرزوی راندن یک فِراری را داشته باشد”. این رویایی بود که اِنزو فِراری فقید از دوران کودکی در سر می‌پروراند و برایش سال‌ها جنگید. نتیجه تمامی تلاش‌ها و خون‌دل‌ خوردن‌های وی، اکنون به امپراطوری بزرگی تبدیل شده که همگان واقعاً “آرزو دارند یک بار هم که شده با خودروهایش رانندگی کنند!”. این دولت کبیر نه‌تنها با محصولات استاندارد خود قلب‌ها را تسخیر و چشم‌ها را مبهوت می‌کند، بلکه در شرایط خاص، برای افراد خاص، اسب‌هایی تربیت می‌کند که نسخه دومی در هیچ کجای دنیا ندارند. دستیابی به این مدل‌های به‌اصطلاح one-off شرایط معینی را می‌طلبد که قطعاً عده‌ی کمی واجد آن هستند. در ذیل نگاهی به ۵ شرط کلی می‌اندازیم که احتمالاً شروط سخت‌تر و سری‌تری را در دل خود دارند. با میدونی همراه باشید.

از مالکان و هواداران شدید فِراری باشید پروژه‌های one-off این‌گونه نیستند که دعوتنامه‌اش به دستتان برسد یا آن را بخرید؛ همچین اتفاقی هرگز نمی‌افتد. درواقع فِراری گزینه‌های مناسب را طی همایش‌هایی مثل فستیوال‌های سرعت یا گردهمایی‌های خودش شناسایی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که فرد مورد نظر از عشاق واقعی است.

اِنریکو گالیِرا (Enrico Galliera)، مدیر تجاری کمپانی دراین‌باره می‌گوید:

این راه درواقع چند سال پیش، زمانی که یک کلکسیونر ژاپنی فِراری بنام جانی‌چیرو هیراماتسو (Junichiro Hiramatsu) درخواست یک نسخه خاص را داشت، شروع شد. نتیجه کار مدل SP1 بود که بر پایه F430 شکل گرفت. بازخوردهای مثبت نیز موجب شدند که کمپانی برای ادامه دادن این راه مصمم شود.

وقت زیادی بگذارید! ساختن فِراری منحصربه‌فرد خودتان ممکن است ۱۸ الی ۲۴ ماه طول بکشد. چندین جلسه با مهندسان و طراحان در مارانللو خواهید داشت. به قول گالیِرا:

همه‌چیز بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید خاص باشید. اگر پی‌درپی تغییر دیدگاه بدهید قطعاً پروسه طولانی‌تر خواهد بود. جلسات زیادی با حضور شخص خریدار و تیم فنی و طراحی برگزار می‌شود، تا وقتی که تمامی ایده‌ها، سلایق ظاهری و باطنی، مدل الهام‌بخش (که خودرو براساس آن شکل می‌گیرد)، شاسی مورد استفاده، پیشرانه و دیگر نکات مدنظر وی توسط مجموعه تیم دریافت شود.

انتظارات بی‌جا نداشته باشید! اجزای مکانیکی اصلی همچون پیشرانه و شاسی استاندارد باقی مانده و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهند کرد. همچنین، انتظارات عجیب و غریب مثل رنگ بدنه صورتی، ظاهری خشن و مسابقه‌ای برای GTC4 Lusso و هرچیز دیگر که برازنده نام و نشان فِراری نباشد، هرچقدر هم که مالک بابت آن بپردازد، پاسخشان نه خواهد بود. پس دور موارد این‌چنینی را خط قرمز بکشید.

صبور باشید از بین پروژه‌های one-off سالیانه حداکثر ۳ خودرو ساخته می‌شود. گالیِرا می‌گوید: در عین حال که می‌خواهیم تولیدات به‌شدت محدود باشند، سعی‌ می‌کنیم تمامی سفارش‌ها را پوشش دهیم؛ گرچه کار غیرممکنی است! همین حالا هم فروشمان تا سال ۲۰۲۱ تکمیل شده و صفی طولانی از مشتریان همچنان منتظر مانده‌اند.

قیمت نهایی نیز بسته به این دارد که چه شاسی‌ای انتخاب بکنید و دقیقاً چه پروژه‌ای بخواهید، اما معمولاً حدود ۳ میلیون یورو است.

خودتان را برای رانندگی با آن آماده کنید صاحب مارانللو دوست دارد اسب‌های نایابش هم در خیابان و جاده رانده شوند و مالکان را به اوج لذت برسانند. ترجیح می‌دهد خودروهایش، چه مدل‌های معمول و چه نوادر، بجای کلکسیون شخصی یا موزه، در خیابان و در دل زندگی باشند. البته این تنها یک پیشنهاد است. در نهایت مالک تصمیم می‌گیرد که کره جوان بیشتر تحت حفاظت خصوصی بماند یا حتی در گردهمایی‌هایی مثل فستیوال سرعت نیز شرکت کند. کسی وی را مجبور به کاری نخواهد کرد، تنها از او می‌خواهند که نازپرورده‌اش را براند و لذت ببرد.

منبع: autocar

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.