۴ماه با مزدا ۳ جدید

۴ماه با مزدا ۳ جدید

اینجانب حدود ۴ ماه است که یک دستگاه مزدا ۳ جدید خریداری نموده ام که سعی می‌کنم تجربیات خود را در مورد این اتومبیل بازگو نمایم. همانطور که می دانید این اتومبیل دارای موتوری پر قدرت (۱۴۸ اسب در ۵۵۰۰ دور ) می‌باشد که به نظر من نسبت به بدنه سبک این اتومبیل شتاب فوق‌العاده‌ای را القا می نماید.

لازم می دانم که بگویم من نزدیک به ۹ ماه مالک یک دستگاه SAAB 9-3 بودم که مشخصات فنی شبیه همین اتومبیل را داشت (۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی و۱۵۲ اسب در ۶۰۰۰ دور ) و بجز مصرف پایین این ژاپنی و هندلینگ و ایمنی بالای سوئدی مذکور تفاوتی از لحاظ ترمز و شتاب و صدا داخل اتاق احساس نمی کنم . همچنین مدتی هم مزدا۶ مدل ۲۰۰۴ داشتم که حدودا همین مشخصات را داشت . بجز اتاق بزرگتر مزیت چندانی را نسبت به مزدا۳ جدید قابل ذکر نمی دانم البته حتماً مزدا۶ جدید بسیار کاملتر است .

دارا بودن تعادل بسیار خوب مدیون سیستم dfs و پهنای بسیار خوب اتاق و تعلیق مجزای آن است که به خوبی سر هر پیچ خودنمایی می‌کند . حتماً مستحضر هستید که ژاپنی‌ها به دلیل اینکه اغلب جثه نحیفی دارند استاد طراحی اگونومیک هستند و حتی در اتومبیلهای دهه ۷۰ ژاپن هم این امر کاملاً محسوس است درنتیجه دید بسیار عالی از طرفین و آینه وسط ، دسترسی مناسب به ابزار‌های کنترلی اتاق دور از انتظار نیست . استهلاک پایین مخصوصا در جلوبندی خودرو از نقاط قوت آن است.

با این همه اگر اتومبیل مونتاژی در ایران بدون اشکال باشد باید تعجب کرد . مخصوصاً اگر کمی آشنا به فنی خودرو هم باشید خودتان دنبال ایرادهای آن می گردید. بنابراین نقاط ضعف این اتومبیل قابل تامل است . شما حدود ۵۰ میلیون پول برای اتومبیل ۱۶هزار دلاری میپردازید و ناگهان متوجه می شوید که پخش صوت تاچ جای خودرا به یک سیستم پخش تک CD داده است که البته در صورت پرداخت ۷۰۰ هزارتومان به گروه بهمن در نمایندگیها قابل نصب است، سیستم GPS و کنترل باد لاستیکها هم از مصادیق غربزدگی می باشند و از اتومبیل جمع شده‌اند. شرکت بهمن خودرو همچنین دریافته است که تنظیم ارتفاع چراغها نیز خیلی مهم نیست و برای همین تنها جای کلید خالی آن هر روز شما را آزار می دهد. در هنگامی که چرخهای جلو در چاله می‌افتند و اصطلاحاً زیر چرخ خالی میشود صدای غیر عادی به گوش می رسد که تقریباً تمام مزدا۳ ‌های جدید از آن رنج می برند  که منشا این صدا وجود خلاصی در زیز پیچهای طبقهای جلو می باشد درنتیجه رفع آن خارج از گارانتی بوده و نمایندگی ۸هزارتومان بابت رفع آن از صاحبان مرفه اتومبیل دریافت میکنند. دیگران را نمیدانم اما در خودرو من آب پاش چراغهای جلو به درستی عمل نمی کنند و نمایندگی هم با برخورد خوب به شما می فهمانند که اشتباه می کنید . شاید یکی از ایرادات سلیقه ای این خودرو ارتفاع کم آن از سطح زمین است که بسیاری از صاحبان آن را نگران کرده است .

در کل نمی توان گفت به این قیمت از اتومبیل فوق‌العاده ای برخوردار هستید اما این حقیر آنرا به رقبای کره‌ای ترجیح دادم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.