۲۰۱۶ سالی نه چندان عالی برای تسلا!

۲۰۱۶ سالی نه چندان عالی برای تسلا!

تسلا به اهداف تعیین شده‌ی خود در سال ۲۰۱۶ نتوانست دست پیدا کند. این شرکت آمریکایی نتوانست ۸۰ هزار دستگاه مورد انتظار را در سال گذشته بفروشد.

تسلا اعلام کرده که سال گذشته تعداد ۷۶۲۳۰ دستگاه خودرو فروخته و خاطرنشان ساخته چالش‌های تولید کوتاه‌مدت باعث شده‌اند تا شرکت نتواند به هدف اصلی خود دست یابد. کمپانی گفته که انتقال به سخت‌افزار اتوپایلوت جدید باعث شده تولید در سه ماهه‌ی پایانی سال با چالش‌های بیشتری مواجه شود و به خاطر تأخیرهای دقیقه آخری در حمل‌ونقل یا به دلیل اینکه مشتری از نظر فیزیکی نتوانسته خودرو را تحویل بگیرد تعداد ۲۷۵۰ خودرو به عنوان تحویل داده شده حساب نشده است.

تسلا می‌گوید در کل حدود ۶۴۵۰ خودرو هنوز در حال ترانزیت بوده و تحویل آن‌ها در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ محسوب خواهد شد. خبرهای خوب برای تسلا این است که اگرچه شرکت نتوانسته به هدف خود دست یابد اما با کل تولید ۸۳۹۲۲ خودرو در سال ۲۰۱۶ سرعت تولید خود را بهبود بخشیده است. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵ رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار فروش تسلا در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته نیز بهبود یافته و سفارش مدل‌های S و X تسلا در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ افزایش ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. این موضوع باعث ثبت رکورد جدید برای تسلا شده و باعث افزایش ۲۴ درصدی نسبت به رکورد قبلی شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ شده است.

در خبری مرتبط هم باید گفت تسلا پس از انقضای تاریخ فروش خودرو در میسوری مجبور شد سه فروشگاه خود را تعطیل کند. شاید این تعطیلی موقت باشد چراکه تسلا از دادگاه میسوری درخواست صدور مجوز برای ادامه‌ی فروش خودروهایش را کرده است.

منبع: autoguide

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.