۱۰ کانسپت چینی برتر در نمایشگاه پکن

۱۰ کانسپت چینی برتر در نمایشگاه پکن

نمایشگاه بزرگ خودروی پکن با بیش از ۸۰ خودروساز و نمایش بیش از ۱۵۰ مدل جدید در حالی به پایان رسید که در طی تنها ۱۰ روز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از آن دیدن کردند. معمولاً برای خودروسازان چندان آسان نیست که در چنین نمایشگاه بزرگی توجه مخاطبان را جلب کنند، بنابراین آنها به نمایش خودروهای مفهومی تازه رو می‌آورند تا مخاطبان را جذب غرفه خود کنند. یک خودروی مفهومی خودرویی است که معمولاً خودروهای آینده، طراحی‌های آینده یا تکنولوژی‌های آینده را برای سنجش واکنش عمومی به نمایش می‌گذارد. خودروهای مفهومی را به طور کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: ۱) کانسپت های نزدیک به نمونه تولیدی ۲) کانسپت‌های بسیار شوکه کننده و غیر معمول.

نمایشگاه‌های خودروی چین معمولاً برای مورد دوم معروف بوده‌اند، اما اکثر خودروسازان چینی با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید نظیر پیشرانه‌های برقی و رانندگی خودکار به نظر کمی اصولی‌تر شده‌اند. خوشبختانه به‌اندازه کافی از این کانسپت‌ها وجود داشته است که بتوان ده مورد برتر آنها را انتخاب کرد.

۱۰- دانگ فنگ HUV مدت‌هاست که دانگ فنگ به دنبال یک خودروی آفرود معتبر و قابل استفاده برای کاربردهای نظامی بوده است. HUV می‌تواند دقیقاً همین باشد: یک تراک مکعب شکل با ظاهر خشن، چرخ‌های بزرگ و یک محافظ باد تقریباً عمودی. احتمالاً نسخه تولیدی در سال آینده با یک موتور چهار سیلندر بنزینی عرضه خواهد شد.

۹- Zhiche Auto SUV این کانسپت یک کوپه آئرودینامیک چهارنفره کاملاً برقی می‌باشد که به فناوری‌های مربوط به خودروهای متصل و حرکت متصل، که به زبان ساده به خودرو قابلیت ارتباط با خودروهای دیگر و جهانی بزرگتر را می‌دهند، مجهز شده است. Zhiche Auto SUV توسط یک کمپانی خودروهای انرژی‌های نو که در پکن واقع شده است، ساخته شده و نمونه تولیدی آن در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

۸- رانز RF-EA1 رانز RF-EA1 یک نمونه مطالعاتی برای طراحی یک سدان برقی چهار در جذاب است که دارای یک بدنه کاملاً صیقلی و چشم‌نواز سیاه رنگ با رنگ طلایی می‌باشد. رانز برندی است که توسط جوینت ونچر فاو-تویوتا برای ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت ایجاد شده است. با این وجود، از زمان آغاز حیاتش در سال ۲۰۱۳، رانز موفق به عرضه هیچ خودرویی نشده است. کانسپت RF-EA1 نشان می‌دهد که آن‌ها هنوز زنده هستند.

۷- هاوال HB-02 کانسپت HB-02 نشان می‌دهد که برند هاوال که زیرمجموعه گریت وال موتورز است، به سمت طراحی‌های جسورانه‌تر برای شاسی بلندهایش حرکت می‌کند. زوایای تیز، چراغ‌های LED کوچک و جلوپنجره بزرگ از جمله چیزهایی هستند که در مورد HB-02 می‌توان گفت. این کانسپت یک کراس اور لوکس جمع‌وجور را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین خواهد شد و هدف اصلی آن مشتریان جوانی است که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

۶- خودروی دو سرنشینه لینگیون لینگیون کمپانی است که اعتقاد راسخی به آینده خودروهای برقی دو چرخ دارد. جدیدترین کانسپت آن‌ها به سادگی “دو سرنشینه” نامیده شده و بر روی دو چرخ، یکی در عقب و دیگری در جلو، قرار گرفته است. این کانسپت برای کسب تعادل از ژیروسکوپ‌های مکانیکی استفاده می‌کند و لینگیون ادعا می‌کند که عمر باتری ۸۰% بیشتر از یک خودروی چهار چرخ است.

۵- رودستر Qianto Auto K50 این کانسپت اولین ابرخودروی بدون سقف چینی با خطوط بسیار خوب، بدنه فیبرکربن و موتوری ۴۰۰ اسب بخاری است. شاید بتوان آن را خوش‌قیافه‌ترین خودروی چینی که تاکنون دیده شده است، بدانیم. قرار است که نسخه کوپه این خودرو در پاییز با قیمتی مشابه ارزان‌ترین تسلا مدل S وارد بازار شود. در ادامه، نسخه رودستر در اواخر ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

۴- چری FV2030 چری FV2030 مثال واضحی از یک خودروی مفهومی واقعاً غیرمعمول است. ظاهر این کانسپت شبیه خودروهایی است که در مسابقات آفرود شرکت می‌کنند و دارای درب‌های باز شونده از بالا، رینگ‌های غول‌آسا و رنگ‌آمیزی قرمز آتشین می‌باشد. برخی از المان‌های طراحی از جمله نوار کرومی بالای جلوپنجره و ورودی‌های هوای روی سپر به خودروهای آینده اشاره دارند.

۳- LeSee EV LeSee EV یک سدان چهار در برقی با رانندگی نیمه‌خودکار، کنترل از راه دور بر پایه گوشی هوشمند و سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. LeSee توسط LeEco ساخته شده است که یک شرکت اینترنتی چینی است که همچنین از آینده خودروهای برقی حمایت می‌کند. این خودرو برای بازار چین در نظر گرفته شده است و نسخه نهایی در چین به تولید خواهد رسید.

۲- کانسپت B هونگ‌چی کانسپت B هونگ‌چی خبر از شروعی جدید برای هونگ چی یا همان “پرچم سرخ” می‌دهد که قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خودروساز چین است که بیش از هر چیز، برای ساخت لیموزین‌های رسمی و خودروهای مخصوص مراسم رژه شناخته می‌شود. این کمپانی در تلاش است که بخش خودروهای شخصی خود را توسعه دهد و کانسپت B نمایش دهنده خودرویی است که قرار است که در آینده رقیبی برای خودروهایی مانند BMW سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E باشد.

۱- Beijing Auto ArcFox-7 ArcFox-7 یک ابرخودروی برقی بسیار زیبا با درب‌های قیچی شکل است. این کانسپت بر پایه یک خودروی مسابقه‌ای فرمول E ساخته شده است و از یک پیشرانه ۶۰۳ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. قرار است که ArcFox-7 نگاه‌ها را به‌سوی کسب‌وکار در حال رشد خودروهای برقی بیجینگ اتو جلب کند، اما احتمال ساخت نمونه‌های محدودی بر پایه این کانسپت نیز وجود دارد.

اصلی‌ترین نکاتی که از این کانسپت‌ها برداشت می‌شود عبارت‌اند از: حرکت به‌سوی خودروهای برقی، گام‌هایی برای طراحی چشم‌نوازتر و حرکت به سمت تغییر دیدگاه‌های موجود. نگاه موجود که خودروهای چینی را ارزان قیمت و ناشناخته می‌داند، به سرعت در حال تبدیل شدن به ایده‌ای قدیمی است.

منبع: forbes

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.