۱۰ نکته مهم درباره لوگوی مشهور بوگاتی

۱۰ نکته مهم درباره لوگوی مشهور بوگاتی

داستان بوگاتی به سال ۱۹۰۹ بازمی‌گردد. ۱۱۰ سال از آن موقع گذشته و دنیا به شدت تغییر کرده اما نشان نمادین قرمز و سفید بوگاتی هنوز هم شبیه نسخه اولیه خود است. نشان بوگاتی نه تنها جزو مشهورترین لوگوهای بیضی‌شکل بین خودروسازان بوده بلکه جزو لوکس‌ترین و خاص‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

بوگاتی اخیراً بیانیه‌ای خبری را درباره لوگوی خود منتشر کرده است. واضح است که نشان بوگاتی باید داستان بسیار جالبی داشته باشد مخصوصاً از زمانی که ویرون تولید شده این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. تنها یکی از نکات جالب درباره نشان بوگاتی این است که زمان ساخت آن تقریباً به اندازه تولید یک خودروی معمولی در خط تولید طول می‌کشد!

این تنها بخشی از داستان جالب نشان بوگاتی بوده اما در ادامه شما را با ۱۰ نکته دیگر درباره لوگوی بوگاتی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. اتوره بوگاتی نشان را طراحی کرده است

مؤسس مشهور بوگاتی خواهان نشانی تخت و باکیفیت روی رادیاتور بزرگ خودروهای خود بود. اتوره بوگاتی لوگوی خود را با تناسبات خاص ابعادی، زاویه‌ای و درجه‌ای طراحی کرد. سایز این لوگو در طول سال‌ها تغییر کرد اما طراحی کلی آن هنوز هم همانی است که خود بوگاتی طراحی کرده بود.

  1. رنگ‌های نشان بوگاتی معنی خاصی دارد

جدای از دید واضح، بوگاتی می‌گوید پس‌زمینه قرمزرنگ لوگو نشان دهنده‌ی لذت و پرفورمنس بوده و نوشته و تریم سفید نیز بر ظرافت و اشرافیت دلالت می‌کند. همان‌گونه که اتوره بوگاتی می‌خواست، نشان بوگاتی نشان دهنده‌ی برتری و شجاعت است.

  1. شصت نقطه در مرز بیرونی نشان بوگاتی وجود دارد

اینجا اوضاع کمی عجیب می‌شود. بوگاتی دلیل استفاده از ۶۰ مروارید را اعلام نکرده اما افسانه‌ها می‌گویند این موضوع به مد محبوب اوایل قرن ۲۰ مربوط می‌شود. این موضوع نشان دهنده ارتباط بین قطعات مکانیکی بوده و بنابراین قابلیت اطمینان و دوام محصولات بوگاتی را به رخ می‌کشد.

  1. نشان‌های مدرن از نقره ساخته شده و ۱۵۹ گرم وزن دارند

بوگاتی می‌گوید به شدت روی وزن هایپرکارهای خود حساس است اما خب شیرون خودروی سبکی محسوب نمی‌شود. هرچند این خودروساز از نظر کیفیت و هنر تولید جزو بهترین کمپانی‌های دنیا بوده ولی از نظر اصالت لوگو باید گفت انتظار تولید نشان فیبر کربنی را نداریم.

  1. بوگاتی تولید نشان خود را به یک کمپانی با قدمت ۲۴۲ سال سپرده است

شرکت Poellath GmbH & Co. KG Münz- und Prägewerk در سال ۱۷۷۸ و در باواریا تأسیس شده است. این کمپانی آلمانی به خاطر کارهای فلزی و تکنیک‌های خاصش شناخته شده و زمانی که محصولات مدرن بوگاتی در اوایل قرن ۲۱ پدیدار شدند نشان‌های برند نیز توسط شرکت یاد شده ساخته شد.

  1. هر نشان را حداکثر ۲۰ کارگر و با دستان خود می‌سازند

مدیرعامل Poellath می‌گوید طراحی و کیفیت نشان بوگاتی می‌طلبد که با دست ساخته شود. این کمپانی حتی دستگاه‌های خاصی را برای تولید این نشان از نقره طراحی کرده است.

  1. تولید هر نشان ۱۰ ساعت طول می‌کشد

از برش ابتدایی گرفته تا فرایند نهایی، حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد تا هر نشان تولید شود. در مقابل باید گفت تولید یک پیکاپ کامل فورد F-150 در خط تولید حدود ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد.

  1. نشان‌ها در معرض حداکثر فشار هزار تنی قرار می‌گیرند

به منظور درست شدن نوشته‌ها هر تکه از نشان بوگاتی در معرض فشار حداکثر هزار تنی قرار می‌گیرد. نتیجه هم افزایش ارتفاع ۲.۱ میلی‌متری نوشته بوگاتی است. علت استفاده از این روش تولید محصول تیزتر و باکیفیت‌تر است.

  1. از لعاب ویژه و مواد غیر ارگانیک برای تولید لوگو استفاده می‌شود

پوشش لعابی نشان‌های بوگاتی فاقد متریال سمی بوده و بنابراین بجای سرب از سیلیکات‌ها و اکسیدها استفاده شده است. این امر باعث می‌شود در زمان داغ شدن لعاب با نقره مخلوط نشود.

  1. فرایند لعاب دهی باعث می‌شود نشان بوگاتی انحنای محدبی داشته باشد

انحنای نشان بوگاتی در زمان برش یا فشار ایجاد نمی‌شود. به خاطر نوع لعاب و گرمای داده شده در فرایند تولید، انحنای نشان این شرکت خود به خودی ایجاد می‌شود. نتیجه کار ایجاد حالت سه‌بعدی بوده و از آنجایی که هر نشان به‌صورت انفرادی با دستان کارگران تولید می‌شود بنابراین تفاوت‌های کمی در فرایند وجود داشته و بنابراین هر نشان بوگاتی منحصربه‌فرد و بی‌همتاست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.