یک سوپرکار دیگر توسط تسلا مدل X شکار شد!

یک سوپرکار دیگر توسط تسلا مدل X شکار شد!

زمانی که درباره سریع‌ترین خودروهای دنیا صحبت می‌کنیم محصولات تسلا همیشه جزو گفت‌وگوی ما خواهند بود. تسلا مدل S پلد در یک طرف قرار دارد که با عملکرد خیره‌کننده‌اش همه را انگشت به دهان کرده است. برادر کراس اوور این خودرو یعنی مدل X پلد نیز از این نظر کمبودی ندارد و سه پیشرانه الکتریکی‌اش قدرت عظیمی را ایجاد می‌کنند.

این دو خودرو به حدی سریع هستند که سوپرکارهای زیادی را در درگ شکست داده‌اند و این درگ جدیدی که مشاهده خواهید کرد هم مستثنا نیست. در یک طرف تسلا مدل X پلد قرار دارد و رقیب این خودرو هم لامبورگینی اوراکان اوو مشهور است.

این مسابقه درگ در نگاه اول یک سو تفاهم به نظر می‌رسد. تسلا قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری دارد و گشتاور آنی‌اش هم یک مزیت غیرقابل‌انکار است. لامبورگینی اما به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۶۳۰ اسب بخاری مجهز است.

هر دو خودرو قدرت مناسبی دارند اما اختلاف وزنی که وجود دارد به نوعی تفاوت قدرتشان را خنثی می‌کند. اوراکان اوو به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر از مدل X با وزن ۲۴۱۹ کیلوگرم است. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود هر دو خودرو نسبت قدرت به وزن تقریباً نزدیکی داشته باشند.

دو مسابقه برگزار می‌شود که هر دو را تسلا مدل X پلد می‌برد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی می‌کند و این در حالی است که باتری خودرو در زمان آغاز مسابقات حدود ۷۸ درصد شارژ داشته است.

اگرچه ما معمولاً نتایج مسابقات درگ را لو نمی‌دهیم اما باید بگوییم در این درگ تسلا کاملاً اوراکان اوو را نابود می‌کند؛ اما سؤال این است که فاصله دو خودرو چقدر است؟

درگ بعدی درگ تایمز بین اوراکان اوو و پورشه ۹۱۱ توربو S برگزار می‌شود. شایان ذکر است مدل X پلد قبلاً این خودرو را نیز شکست داده است. قطعاً این مسابقه بین سوپر اسپرت‌های درون‌سوز منصفانه‌تر به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.