یاد دورانی که ماسک به دنبال فروش تسلا به اپل بود!

یاد دورانی که ماسک به دنبال فروش تسلا به اپل بود!

ایلان ماسک کاملاً به خاطر توئیت های عجیب و شوکه کننده خود شناخته شده است. او اخیراً در تازه‌ترین فعالیت‌های مجازی خود به چگونگی رد جلسه ملاقات تیم کوک مدیرعامل اپل با خود به منظور بحث درباره خرید تسلا توسط این غول فناوری جهان پرداخته است.

ظاهراً این موضوع قرار بود زمانی انجام شود که تسلا با چالش‌های توسعه مدل ۳ دست به گریبان بود و ضرر هنگفتی را تجربه می‌کرد.

اپل که در آن زمان مشغول توسعه تکنولوژی خودران بود و نیم‌نگاهی هم به عرضه یک خودروی تمام الکتریکی داشت می‌توانست تسلا را با یک‌دهم ارزش کنونی خود خریداری کند اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد.

ارزش بازاری تسلا در حال حاضر بیش از ۶۵۰ میلیارد دلار بوده و اپل شاید می‌توانست تسلا را با بهای حدود ۶۰ میلیارد دلاری بخرد. این موضوع زمانی عملیاتی می‌شد که کوک با درخواست ملاقات ماسک و بحث درباره چند و چون ماجرا موافقت می‌کرد.

یکی از سخنگوهای اپل از اظهارنظر درباره توئیت ماسک خودداری کرده و خب تسلا نیز گفته انتظار چنین چیزی را داشته است.

اپل اخیراً با پروژه تایتان خود که قرار است در سال ۲۰۲۴ رونمایی شود خبرساز شده است. این خودرو از قوای محرکه تمام الکتریکی با طراحی جدید باتری سود خواهد برد و به تکنولوژی‌های خودران پیشرفته مجهز خواهد بود. البته احتمال دارد اپل کلاً قید عرضه خودرو را بزند و بجای آن روی تکنولوژی رانندگی خودکار تمرکز نماید.

علیرغم اینکه تسلا مدعی عنوان ارزشمندترین خودروساز دنیاست، ارزشش هنوز هم کمتر از یک‌سوم ارزش اپل می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 19 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.