یادداشت‌برداری مرسدس از روی دست تسلا!

یادداشت‌برداری مرسدس از روی دست تسلا!

جدایی خیلی سخت است اما مرسدس هیچ زمانی را از دست نداده و با شرکت انویدیا همکاری می‌کند. کمتر از یک هفته پیش بود که این شرکت و ب‌ام‌و همکاری‌های مربوط به توسعه تکنولوژی‌های خودران را به حال تعلیق درآوردند.

با این همکاری جدید مرسدس و انویدیا سیستم محاسبه داخل خودروی انقلابی و زیرساخت‌های محاسبه هوش مصنوعی را ایجاد خواهند کرد. با آغاز سال ۲۰۲۴ این تکنولوژی‌ها در محصولات مرسدس بکار خواهند رفت.

اگرچه این موضوع خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد اما سیستم جدید یاد شده باعث خواهد شد محصولات آتی این خودروساز از نظر تکنولوژی رانندگی خودکار قابلیت ارتقا یابند. این همان روش تسلاست زیرا این برند معمولاً ویژگی‌های خودران جدید را به محصولات کنونی خود اضافه می‌کند. تسلا سال پیش ویژگی احضار هوشمند را با نتایج بحث‌برانگیزی عرضه کرد.

در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد اما این دو شرکت گفته‌اند این سیستم معماری نرم‌افزاری جدیدی است که بر پایه پلتفرم انویدیا درایو ساخته می‌شود. گفته شده دو شرکت خواهند توانست عملکردهای رانندگی خودران شامل اتوماسیون مسیرهای معمول از یک آدرس به آدرس دیگر را ارائه کنند.

همچنین کاربردهای ایمنی و رفاهی زیادی در آینده ارائه خواهد شد و مشتریان خواهند توانست این ویژگی‌ها را به لطف به‌روزرسانی از راه دور خریداری و دریافت نمایند. مرسدس همچنین به سرویس‌های اشتراکی اشاره کرده و بنابراین احتمالاً این سیستم‌های خودران با هزینه‌ای سالانه در دسترس خواهند بود.

هر دو شرکت اقدام به توسعه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رانندگی خودران سطح ۲ و ۳ خواهند کرد و البته روی سیستم‌های پارکی که نهایتاً به سطح ۴ می‌رسد تمرکز خواهند نمود.

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر می‌گوید:

این پلتفرم جدید به سیستم کارا و نرم‌افزاری در محصولات آتی مرسدس بنز تبدیل خواهد شد. معماری محاسبه هوش مصنوعی انویدیا به ما کمک خواهد کرد به سمت رانندگی خودکار حرکت کنیم. این توانایی‌های جدید از طریق فضای امنی قابل دانلود خواهند بود و باعث افزایش ارزش‌های مالکیت محصولات مرسدس خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.