گیربکس جدید ۱۰ سرعته DSG فولکس‌واگن

گیربکس جدید ۱۰ سرعته DSG فولکس‌واگن

صنعت خودرو با سرعت زیاد در حال پیشرفت است. وقتی یک کمپانی ایده‌ای را مطرح می‌کند، یک کمپانی دیگر به سرعت از یک راه پیشرفته‌تر برای انجام این ایده پرده برمی‌دارد. چنین داستان می‌تواند در مورد سیستم گیربکس جدید ۱۰ دنده DSG فولکس‌واگن صدق کند که از اوایل ۲۰۱۵ در مدل جدید پاسات ارائه خواهد شد.

پیش‌زمینه این طرح گیربکس جدید، کاملاً ساده است؛ هر چه تعداد دنده‌ها بیشتر باشد، دور موتور بهتر تنظیم می‌شود و در نتیجه، مصرف بهینه سوخت به بهترین شکل انجام می‌شود. در همین حال، شیفت دنده‌ها از سرعت مناسبی برخوردار است؛ به طوری که به راننده اجازه می‌دهد تا در حالت تخت گاز، قدرت موتور را با سرعت بیشتری به کار گیرد. حرکتی کاملاً رو به جلو در اتومبیل‌سازی … البته اگر تعداد زیاد شیفت دنده‌ها را درنظر نگیریم.

مارتین وینترکورن از رؤسای گروه خودروسازی فولکس‌واگن، در یک همایش بین‌المللی اتومبیل در وین اتریش به این موضوع اشاره کرده است که سیستم گیربکس جدید، بخش عمده‌ای از برنامه گروه فولکس‌واگن برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت تولیدات خودرویش است. این موضوع شامل برندهایی مانند آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، سئات و اشکودا خواهد شد.

سیستم گیربکس جدید می‌تواند گشتاوری تا ۵۰۰ نیوتن‌متر را مدیریت کند؛ البته این گیربکس صرفه‌جو، احتمالاً برای موتورهای کوچک بنزینی یا دیزل استفاده خواهد شد.

طرفداران فولکس‌واگن در اواخر ماه جاری میلادی در همایش سالانه ورتازی در اتریش جمع خواهند شد و کانسپت‌های جدید این خودروساز را خواهند دید. احتمالاً این گیربکس دو رقمی جدید نیز در آنجا حاضر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.