گک موتور با سدان الکتریکی Aion S رقیب تسلا می‌شود

گک موتور با سدان الکتریکی Aion S رقیب تسلا می‌شود

شرکت چینی گک موتور با معرفی سدان الکتریکی جدید Aion S در نمایشگاه گوانگژو قصد دارد به جنگ با تسلا برود. Aion S که سال آینده به بازار عرضه می‌شود، یک سدان تمام الکتریکی است که طراحی شده تا عملکردی مشابه تسلا را با قیمت معقول‌تری در اختیار خریداران قرار دهد. گک فعلاً اطلاعاتی زیادی از این خودرو منتشر نکرده اما آن‌را خودروی بسیار آئرودینامیکی می‌داند که با ضریب درگ ۰.۲۴، آئرودینامیکی تقریباً مشابه تسلا مدل ۳ دارد.

با اینکه Aion S خودروی بشدت آئرودینامیکی است اما با جلوپنجره‌ای باریک که توسط چراغ‌های LED احاطه شده است، از دماغه‌ای نسبتاً سنتی برخوردار است. در بخش پایینی نیز ورودی‌های هوای بزرگی دیده می‌شود که البته به‌احتمال‌زیاد نمایشی هستند. با حرکت به سمت پروفیل جانبی خودرو، رینگ‌های جذابی جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که یک خط مشکی‌رنگ هم از میان ستون C عبور کرده است. در بخش عقبی خودرو هم چراغ‌های LED باریکی به چشم میخورد که به‌هم متصل هستند.

هرچند گک مشخصات Aion S را اعلام نکرده اما گفته است که این سدان تمام الکتریکی با یک‌بار شارژ باطری‌هایش می‌تواند مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو همچنین از سیستم ثبات بدنه ساخت بوش و همین‌طور تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم برخوردار است. این تکنولوژی شامل سیستم‌های پارک خودکار، سیستم کمکی پیمایش و سیستم کمکی ترافیک می‌شود.

درحالی‌که ممکن است برخی در توانایی گک برای رقابت با تسلا تردید داشته باشند اما این شرکت چینی کاملاً از ادعای خود دفاع کرده و اظهار داشته است که طی یک دههٔ گذشته بر پنج تکنولوژی اصلی شامل باطری‌ها، موتورهای الکتریکی، واحد کنترل، سیستم‌های ادغام‌کننده و سیستم‌های الکترومکانیکی تسلط پیدا کرده است. این شرکت در ادامه خاطرنشان کرده است:

«در گذشته مردم تویوتا، هوندا و هیوندای را هم مورد تمسخر قرار می‌دادند اما امروزه هرگز این‌طور نیست».

بااین‌حال تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا این شرکت چینی به هدف خود می‌رسد یا نه. این در حالی است که گک پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قصد دارد سال آینده فروش محصولات خود را در ایالات‌متحده آغاز کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.