گوگل استفاده از اپ‌های مشترک میان دستگاه‌های مختلف را راحت‌تر می‌کند

گوگل استفاده از اپ‌های مشترک میان دستگاه‌های مختلف را راحت‌تر می‌کند

گوگل سعی دارد تولید اپ‌هایی را آسان‌تر کند که به نحوی در میان گستره بزرگی از دستگاه‌ها با یکدیگر ارتباط دارند. این شرکت در پستی در وبلاگ خود اعلام کرده که کیت توسعه نرم‌افزار میان دستگاهی (SDK) جدیدی عرضه خواهد کرد که شامل ابزارهای لازم برای این منظور است.

کیت توسعه جدید گوگل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد سه کار کلیدی را با اپلیکیشن‌های خود انجام دهند: دستگاه‌های پیرامون خود را پیدا کنند، بین دستگاه‌ها اتصال ایمن برقرار سازند و خدمات خود را در چندین دستگاه ارائه کنند. به گفته گوگل، این SDK از وای فای، بلوتوث و باند فوق وسیع برای ایجاد این ارتباط استفاده می‌کند.

گوگل موارد مصرف مختلفی را برای SDK جدید خود ارائه کرده است. برای مثال، این قابلیت به کاربران در دستگاه‌های جداگانه اجازه می‌دهد در هنگام ثبت سفارش غذای گروهی، آیتم‌ها را از یک منوی مشترک انتخاب کنند و دیگر نیازی نباشد که یک نفر گوشی خود را به همه بدهد تا بقیه سفارش خود را ثبت کنند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند خواندن یک مقاله را روی گوشی آغاز کنند و بعد ادامه آن را روی تبلت بخوانند. حتی مسافران یک خودرو می‌توانند یک موقعیت مکانی خاص را از گوشی خود برای سیستم ناوبری اتومبیل به اشتراک بگذارند.

این ابزارهای توسعه میان دستگاهی در حال حاضر در حالت پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در دسترس قرار دارند و فقط با گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کنند. اهالی ماونتین ویو در نهایت قرار است پشتیبانی از سایر محصولات اندرویدی و حتی سیستم عامل‌های دیگر را به این کیت بیاورند. با این حال، فعلا مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد.

با توجه به این که قابلیت مذکور در روزهای ابتدایی کار خود قرار دارد، احتمالا به این زودی‌ها نمی‌توانیم برنامه‌هایی با قابلیت ارتباط بین اندروید و iOS را ببینیم. اما باید دید که در ادامه این ویژگی به چه سمت و سویی می‌رود و چقدر کار کاربران را راحت‌تر خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.