گوسن به‌طرف درب خروج میتسوبیشی هدایت شد!

گوسن به‌طرف درب خروج میتسوبیشی هدایت شد!

کارلوس گوسن یک شغل دیگر خود را هم از دست داد چراکه میتسوبیشی او را از سمت ریاست خود عزل کرد. مدیرعامل فعلی این کمپانی یعنی آقای اوسامو ماساکو تا زمان انتخاب جایگزین گوسن به عنوان رئیس موقت فعالیت خواهد کرد.

ماساکو که درباره‌ی اتهامات گوسن سخن می‌گفت اظهار داشت:

من شوکه شدم. نمی‌توانم آن را باور کنم. هنوز هم نمی‌فهمم که چرا گوسن این کارها را انجام داد.

ظاهراً گوسن درآمد خود را کمتر از حد واقعی خود گزارش کرده و پلیس ژاپن هم او را نوزدهم نوامبر دستگیر کرده است. پلیس این کشور همچنین گرگ کلی عضو هیئت‌مدیره‌ی نیسان را به خاطر همکاری با گوسن در رابطه با اتهامات مربوطه دستگیر کرده است. بازرسی‌های بیشتر نشان داده گوسن شاید درگیر چندین خلافکاری بزرگ دیگر همچون استفاده شخصی از امکانات کمپانی باشد.

خبرهای منتشر شده از رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد میزان دستمزد گزارش نشده‌ی گوسن بین ۴۴.۳ تا ۷۱ میلیون دلار و در طول ۵ سال بوده است. البته هنوز آمار رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.

مدیران نیسان قبلاً گوسن را از سمت ریاست این کمپانی عزل کرده‌اند. او هنوز هم رئیس و مدیرعامل رنو است هرچند احتمال برکناری او از این سمت‌ها هم وجود دارد. گوسن فعلاً عضو هیئت‌مدیره‌ی نیسان و میتسوبیشی است زیرا برای عزل یا ابقای او نیاز به برگزاری جلسه بین سهامداران است.

گوسن یکی از پردرآمدترین مدیران صنعت خودروسازی بوده و درآمد ترکیبی او از نیسان و رنو در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷ میلیون دلار بوده است. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در زمان مدیریت او به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا تبدیل شده و در سال ۲۰۱۷ فروش بیش از ۱۰.۶ میلیون دستگاهی داشته است. گوسن اخیراً از مدیرعاملی نیسان کنار رفته بود اما ریاست کمپانی را بر عهده داشت و می‌خواست انرژی بیشتری را صرف احیای میتسوبیشی کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.