گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در کارخانه جدید تسلا در برلین

گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در کارخانه جدید تسلا در برلین

تسلا سرانجام گیگا فاکتوری برلین را افتتاح کرد. این کارخانه اولین سایت تولیدی تسلا در اروپاست و از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ خودروسازی چند سال اخیر آلمان سود می‌برد. مبلغ این سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورو یا حدود ۵.۵ میلیارد دلار است. تسلا برای گرامی داشت این اتفاق مهم یک تور ویدئویی را در کانال یوتیوب خود برگزار کرده است. البته بجای ویدئوهای مرسوم این چنینی تسلا یک تصویربرداری فوق‌العاده را انجام داده است و قطعاً این فیلم را می‌توان با بهترین فیلم‌های هالیوود مقایسه کرد.

ویدئوی سه دقیقه‌ای موردبحث نه تنها شامل گشت‌وگذار در تأسیسات تولید بزرگ تسلاست بلکه نگاهی نزدیک به فرایند تولید تسلا مدل Y نیز دارد. پهباد بکار رفته در این ویدئو از نزدیک با ماشین‌ها ملاقات می‌کند، ماشین‌هایی که مونتاژ کراس اوور الکتریکی این برند را بر عهده دارند. فیلم موردبحث کاملاً سورئال است و می‌تواند سوال مهمی را ایجاد کند: این ویدئو اصلاً چگونه تولید شده است؟

افتتاح گیگا فاکتوری برلین تسلا با هشت ماه تأخیر همراه شد که دلیل آن بروکراسی و مشکلات زیست‌محیطی بود. چراغ سبز افتتاح این کارخانه چهارم مارس امسال صادر شد. رویترز می‌گوید اولاف شولز صدراعظم آلمان و دیگر مقامات رده‌بالای این کشور در زمان افتتاحیه کارخانه تسلا حضور داشتند.

تسلا می‌خواهد ۱۲ هزار نفر را در کارخانه تولید خودرو و باتری بکار گیرد و بزرگ‌ترین کارفرمای منطقه برندنبورگ باشد. این کارخانه در ظرفیت کامل خود توانایی ساخت سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و تولید ۵۰ گیگاوات ساعت برق را خواهد داشت و از این نظر بهتر از تمامی کارخانه‌های مشابه در آلمان خواهد بود.

موسسه جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند گیگا فاکتوری برلین تسلا حدود ۵۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ بسازد و این میزان در سال به ۲۸۰ هزار دستگاه و تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه برسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.