گسترش همکاری‌های استون مارتین و مرسدس بنز

گسترش همکاری‌های استون مارتین و مرسدس بنز

استون مارتین همچنان با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما برای اطمینان بخشیدن به طرفداران اعلام کرده توافقنامه تکنولوژی استراتژیکی با مرسدس بنز به امضا رسانده و این امر به معنی گسترش همکاری‌ها با این برند آلمانی خواهد بود.

اگرچه هر دو خودروساز حدود یک دهه است که با یکدیگر همکاری می‌کنند اما این توافق جدید باعث دسترسی استون مارتین به نسل بعدی قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی مرسدس بنز و همچنین دیگر بخش‌ها و سیستم‌های خودرویی خواهد شد.

در عوض مرسدس هم سهام جدیدی از استون مارتین را طی سه سال آینده در دست خواهد گرفت. ارزش این سهام تا ۲۸۶ میلیون پوند می‌رسد و به این ترتیب سهم مرسدس در استون مارتین به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. ژرمن‌ها هم‌اکنون ۲.۶ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند اما آن را حداقل به ۲۰ درصد افزایش خواهند داد.

این دو شرکت خیلی وارد جزئیات نشده‌اند اما تائید شده استون مارتین درخواست دسترسی به برخی پیشرانه و قوای محرکه و همچنین نرم‌افزارها، معماری الکتریکی و دیگر بخش‌ها را داشته است. مرسدس هم با این درخواست موافقت کرده و البته خواستار افزایش سهم خود در این شرکت شده است.

توافق اصلی درباره اولین پکیج تکنولوژی صورت گرفته و ارزش آن ۱۴۰ میلیون پوند بوده است. در عوض سهم مرسدس در استون مارتین از ۲.۶ درصد کنونی به ۱۱.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

پکیج‌های تکنولوژی بیشتری هم از مرسدس به استون مارتین خواهد رسید اما این دو شرکت گفته‌اند نیازمند توافق روی تکنولوژی‌ها، ارزش‌های متقابل و قیمت سیستم‌ها و بخش‌های مختلف هستند.

اگرچه فعلاً مشخص نیست که پکیج تکنولوژی اول شامل چه مواردی است اما لاورنس استرول مدیر اجرایی استون مارتین گفته است:

امروز ما قدم رو به جلوی دیگری را برداشتیم زیرا همکاری بلندمدت خود با مرسدس بنز وارد مرحله جدیدی شد و آن‌ها به یکی از بزرگ‌ترین سهامداران ما تبدیل شدند. با این توافق جدید ما دسترسی مطمئنی به تکنولوژی‌های کلاس جهانی خواهیم داشت تا از برنامه‌های گسترش محصول خود از جمله محصولات الکتریکی و هیبریدی پشتیبانی کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.