گزارش عملکرد سال ۲۰۱۹ ب‌ام‌و و برنامه‌های آینده

گزارش عملکرد سال ۲۰۱۹ ب‌ام‌و و برنامه‌های آینده

ب‌ام‌و نتایج مالی سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. در این گزارش چندین موضوع جالب درباره آینده این برند به چشم می‌خورد.

از آنجایی که توسعه خودروهای الکتریکی هزینه سنگینی می‌طلبد بنابراین ب ام و به دنبال اجرایی کردن برنامه‌ی کاهش هزینه‌ها بوده و هدف آن نیز صرفه‌جویی بیش از ۱۲ میلیارد یورویی تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

به همین خاطر ب‌ام‌و در حال کاهش یک‌سوم زمان توسعه خودروهای جدید خود می‌باشد. مهم‌تر اینکه باواریایی ها تا ۵۰ درصد از قوای محرکه سنتی خود را از سال ۲۰۲۱ به بعد حذف خواهند کرد تا به این ترتیب پلتفرم‌های هوشمند و بهتر بسازند.

ب‌ام‌و چیز زیادی درباره نوع قوای محرکه حذف شده نگفته اما به نظر می‌رسد پیشرانه‌های درون‌سوز جزو اولین گزینه‌ها باشند. البته این دگرگونی طی یک شب رخ نخواهد داد و این برند آلمانی گفته که تأثیر کامل این اقدامات از سال ۲۰۲۲ به بعد دیده خواهند شد.

جدای از کاهش قوای محرکه سنتی، ب‌ام‌و اقدام به کاهش پیچیدگی محصولات خود نیز خواهد کرد. به نظر می‌رسد احتمال قطع عرضه برخی محصولات با فروش کم نیز وجود دارد.

اما این خودروساز آلمانی علیرغم این اقدامات در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات جدیدی است که اگرچه اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم اما انتظار داریم خودروهایی در کلاس‌های سودده تولید شوند. از جمله این خودروها می‌توان به X8 احتمالی اشاره کرد.

اگرچه ب‌ام‌و در انتشار جزئیات خساست به خرج داده اما تأکید نموده به دنبال تولید ۲۵ محصول الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۳ می‌باشد. بیش از نیمی از این خودروها محصولات تمام الکتریکی همچون iX3، iNext و i4 خواهند بود.

ب‌ام‌و امیدهای زیادی به این خودروها دارد زیرا گفته تقاضا برای خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۱ دو برابر خواهد شد. این برند سپس انتظار رشد زیاد تقاضا تا سال ۲۰۲۵ را داشته و می‌گوید از آن به بعد شاهد افزایش تقاضای بیش از ۳۰ درصدی در هر سال خواهیم بود.

اما برسیم به نتایج مالی ب‌ام‌و که در آن سود خالص با افت ۲۸.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۵ میلیارد یورو رسیده است. علیرغم این نتایج ناامیدکننده، گروه ب‌ام‌و تقریباً در اکثر بخش‌ها رشد فروش را تجربه کرده است. رولزرویس به لطف تقاضای زیاد برای کولینان بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته و هر دو شرکت موتوراد و ب‌ام‌و هم افزایش تقاضای خوبی را داشتند. البته مینی استثنا بوده و با افت فروش ۴.۶ درصدی به فروش ۳۴۷,۴۷۴ دستگاه رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.