گریت وال Futurist کانسپت، ترکیبی از فورد موستانگ و ب‌ام‌و ۲۰۰۲!

گریت وال Futurist کانسپت، ترکیبی از فورد موستانگ و ب‌ام‌و ۲۰۰۲!

یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی معرفی شده در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ همین گریت وال Futurist است.

این خودروی مفهومی یک سدان الکتریکی و لوکس با طراحی رترو را به نمایش می‌گذارد که شاید هم در نهایت وارد خط تولید خود گریت وال یا برندهای تابعه همچون هاوال، وی، اورا و… شود.

فعلاً این خودرو با برند وِی رونمایی شده و البته منطقی هم به نظر می‌رسد زیرا ما درباره یک خودروی لوکس صحبت می‌کنید. البته استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث شده چنین کانسپتی مناسب برند اورا نیز باشد.

اگرچه استایل کانسپت Futurist به وضوح نیم نگاه خود به گذشته را به نمایش می‌گذارد اما نام آن احتمالاً به قوای محرکه تمام الکتریکی‌اش اشاره دارد. به نظر می‌رسد طراحان گریت وال در توسعه این خودرو محصولات نمادین و مشهور زیادی را مدنظر قرار داشته‌اند و قطعاً شما نیز می‌توانید طراحی برخی از این خودروها را در بدنه Futurist تشخیص دهید.

نمای جلوی خودرو ما را به یاد فورد موستانگ می‌اندازد و تناسبات کلی خودرو نیز شاید ب‌ام‌و ۲۰۰۲ را به یادها متبادر سازد. کانسپت موردبحث از خطوط سرراست و جزئیات برجسته‌ای همچون دوربین‌های دید عقب کوچک، مه شکن‌های گرد مشابه مینی کوپر و رینگ‌های چند پره مشابه محصولات آلپینا سود می‌برد. به این موارد باید درب‌های به اصطلاح suicide به همراه شیشه‌های بدون فریم، فقدان ستون‌های B و دستگیره‌های درب پاپ آپ را اضافه کرد.

داخل کابین نیز رترو و درعین‌حال مدرن بوده و از فرمان سه پره بزرگ با دکمه‌هایی در بخش‌های بالایی سود می‌برد. ورودی‌های هوا نیز توربین مانند طراحی شده و دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع در مرکز داشبورد قرار دارند. پشت آمپرهای گرد و دیجیتال و صفحه‌نمایش بزرگ داشبورد نیز جزو دیگر ویژگی‌های برجسته کابین هستند.

چهار صندلی با پشت‌سری‌های یکپارچه جزو شاخصه‌های لوکس Futurist هستند که هر یک از کنسولی مجزا بهره مند می‌باشند.

گفته می‌شود این پروژه زیر نظر طراح اسبق لندروور یعنی فیل سیمونز توسعه یافته است. گریت وال می‌گوید کانسپت یاد شده بر پایه پلتفرم جدید لمون بنا شده و انواع قوای محرکه را می‌توان در آن جای داد.

قوای محرکه الکتریکی Futurist از باتری بدون کبالت سود برده و برد ۷۰۰ کیلومتری دارد. از نظر تکنولوژی‌ها نیز باید به سیستم خودران سطح ۳ و کنترل صوتی اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.