گریت وال چین به دنبال خرید کارخانه نیسان در اسپانیا

گریت وال چین به دنبال خرید کارخانه نیسان در اسپانیا

کمپانی چینی گریت وال موتورز به دنبال خرید کارخانه نیسان در اسپانیا می‌باشد. نیسان قبلاً اعلام کرده تمامی سایت‌های تولیدی خود در این کشور اروپایی را خواهد بست.

نیسان سال پیش خبر از خاتمه تولید خود در سه کارخانه اسپانیایی خود داده بود. اگرچه این شرکت ژاپنی اظهار داشته بود کار تعطیلی این کارخانه‌ها تا سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید اما این تاریخ به تعویق افتاد زیرا نیسان به دنبال پروژه‌های صنعتی جایگزین در این کشور بود.

هم‌اکنون نیسان و مقامات اسپانیایی در حال گفت‌وگو با گریت وال موتورز هستند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود این خودروساز چینی بزرگ‌ترین کارخانه نیسان در بارسلونا را به دست خواهد گرفت.

دو کارخانه دیگر کوچک‌تر بوده و شاید به کمپانی سازنده موتورسیکلت‌های اسپانیایی و کمپانی QEV واگذار شوند. شرکت QEV در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند.

البته احتمال علاقه گریت وال موتورز به هر سه کارخانه هم وجود دارد. یکی از منابع مطلع به رویترز گفته که این خودروساز در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌تواند از دو کارخانه دیگر نیز استفاده کند یا خیر.

مسئول صنعتی نیسان در اسپانیا گفته است: “ما متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم راه‌حل‌هایی را برای رضایت همه طرف‌ها پیدا کنیم.”

هنوز برنامه‌های گریت وال موتورز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما منابع نزدیک به این کمپانی می‌گویند در صورت واگذاری کارخانه به چینی‌ها حدود ۱۳۰۰ شغل آن حفظ خواهد شد. این خودروساز چینی اخیراً برنامه‌های خود برای عرضه خودروی الکتریکی اورا کت در اروپا را اعلام کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.