گردهمایی ۳۵ میلیون دلاری همهٔ نسخه‌های بوگاتی شیرون

گردهمایی ۳۵ میلیون دلاری همهٔ نسخه‌های بوگاتی شیرون

میدانیم که بوگاتی تاکنون نسخه‌های ویژهٔ زیادی از هایپرکار شیرون را معرفی کرده است. حال همهٔ این نسخه‌ها گرد هم جمع شده و منظرهٔ بسیار نادری را پدید آورده‌اند. در این گردهمایی مدل‌های شیرون اسپرت، شیرون پور اسپرت، شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، چنتودیچی، دیوو و La Voiture Noire حضور دارند. ارزش این شش خودرو روی‌هم ۳۳ میلیون یورو معادل ۳۵ میلیون دلار است که رقم بسیار زیادی است اما مدل La Voiture Noire تقریباً یک‌سوم این رقم را به خود اختصاص داده است زیرا این مدل با قیمت ۱۶.۷ میلیون یورو، گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود.

La Voiture Noire مدل تک ساختی است که از بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک الهام گرفته است. این الماس سیاه که گرند تورری بی‌نظیر است، وعدهٔ ترکیب راحتی یک لیموزین لوکس و قدرت یک هایپراسپرت را داده است. در سینهٔ این مدل اما همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. دومین مدل گران‌قیمت این جمع، چنتودیچی با قیمت ۸ میلیون یورو است که برای ادای احترام به مدل EB110 طراحی شده و تنها ۱۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. پیشرانهٔ شانزده سیلندر شیرون در این مدل ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن‌را در کمتر از ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت چنتودیچی اما به‌صورت الکترونیکی روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مدل بعدی دیوو است که ۵ میلیون یورو قیمت داشته و در اصل نسخهٔ اسپرت‌تر و سبک‌تری از شیرون است. این مدل مثل شیرون ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ۴۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. مدل‌های اسپرت و پور اسپرت اما تغییرات چندانی نسبت به شیرون معمولی نداشته‌اند ولی سوپراسپرت ۳۰۰ مدل بسیار قابل‌توجهی است زیرا این اولین خودروی تولیدی دنیا بود که توانست به سرعتی بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. آئرودینامیک بدنهٔ این نسخه بهینه شده و پیشرانهٔ آن‌هم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ تنها ۳۰ دستگاه ساخته می‌شود و تحویل آن به خریداران از اواسط سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.