گران‌ترین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و در راه است

گران‌ترین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و در راه است

اگرچه آمریکایی‌ها از نشستن پشت فرمان ب‌ام‌و iX3 محروم خواهند بود اما خودروی رقیب تسلا یعنی iX در دسترس آن‌ها قرار خواهد داشت. این خودرو طبق گفته‌ها ابعادی مشابه X5 خواهد داشت اما آیا خبرهای مربوط به شاسی‌بلند لوکس‌تر و جدید ب‌ام‌و با قوای محرکه الکتریکی را شنیده‌اید؟ خب اتوکار می‌گوید به تازگی پیشنهادهای طراحی ب‌ام‌و iX7 مطرح شده‌اند. البته که این خودرو بر پایه X7 بنا شده و اگر پیشرفت‌هایی در آن صورت گرفته و پیشنهادها تائید شوند این شاسی‌بلند سه ردیفه احتمالاً در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

ب‌ام‌و i7 که نسخه تمام الکتریکی سدان پرچم‌دار سری ۷ می‌باشد نیز در راه است. این دو خودرو احتمالاً میزان بازخورد مشتریان و تمایل آن‌ها برای خرید یک ب‌ام‌و الکتریکی را نشان خواهند داد.

اگرچه فعلاً ما iX7 را ندیده‌ایم اما انتظار داریم پروفایل این خودرو شبیه X7 بوده و برخی جزئیات خاص خودروهای الکتریکی شده باواریایی ها را به همراه داشته باشد. برای مثال iX3 از جلوپنجره با طراحی خاص، عناصر آبی‌رنگ بدنه و رینگ‌های منحصربه‌فرد سود می‌برد.

اگر iX را به عنوان مثال محصولات الکتریکی ب‌ام‌و در نظر بگیریم در این صورت iX7 نیز یک شاسی‌بلند سریع خواهد بود. ظاهراً این خودرو حداقل قدرت ۳۰۸ اسب بخاری را خواهد داشت و نسخه‌های پرچم‌دار قدرتی در حدود ۶۱۰ اسب بخار خواهند داشت. قدرت این خودرو تقریباً به اندازه قوی‌ترین نیروگاه آهنین ب‌ام‌و یعنی پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ۶۱۷ اسبی می‌باشد.

این پیشرانه ۸ سیلندر در سینه خودروهایی همچون سوپرسدان M5 کامپتیشن می‌تپد. iX7 که بر پایه بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و بنا خواهد شد قدرتی مشابه خواهد داشت. اگرچه جزئیات فنی چنین خودرویی تائید نشده اما انتظار می‌رود از پلتفرم منعطف ب‌ام‌و در این خودروی الکتریکی استفاده گردد.

این خودروهای پرچم‌دار بخشی از برنامه‌های ب‌ام‌و برای عرضه ۹ خودروی الکتریکی جدید طی ۴ تا ۵ سال آینده هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.