گرامیداشت ۴۵ سالگی خودروی خاطره‌انگیز مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9

گرامیداشت ۴۵ سالگی خودروی خاطره‌انگیز مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9

مرسدس ۴۵۰ SEL 6.9 چهل‌وپنج سال پیش معرفی شد و بسیاری از افراد آن را بهترین سدان سریع این شرکت تا آن زمان می‌دانند.

این خودرو نسخه پرچم‌دار از مدل W116 است که اولین بار در بهار سال ۱۹۷۵ معرفی شد و سریعاً به نماد این خودروساز آلمانی بدل گردید.

پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۹ لیتری M100 دست‌ساز خودروی موردبحث حجم ۶.۳ لیتری داشته و در ۳۰۰ SEL 6.3 نیز بکار رفته بود. این پیشرانه از سیستم روان کاری کارتل خشک استفاده کرده و برخی بخش‌های پیشرانه W116 همچون سرسیلندر آلومینیومی و سیستم تزریق سوخت مکانیکی را حفظ کرده بود. این پیشرانه ۱۲ لیتر روغن طلب می‌کرد و البته روغن آن نیز می بایست هر ۱۵ هزار کیلومتر تعویض می‌شد.

پیشرانه موردبحث که در زمان خود غوغایی به پا کرده بود قدرت ۲۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری داشت و با یک گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کرد. حاصل این همکاری ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعتی بوده است. البته مدل‌های بازار آمریکا قدرت ۲۵۰ اسب بخاری داشته است.

مرسدس همچنین در ۴۵۰ SEL 6.9 از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، میله‌های ضد لغزش سفت تر و دیفرانسیل لغزش محدود عقب استفاده کرده است. سیستم تعلیق این خودرو دارای ۴ فنر و سیستم روغن تحت‌فشار بوده و بنابراین ارتفاع خودرو به‌طور مداوم تنظیم می‌شده است.

اکسل عقب هم با تغییراتی که داشت ۴۵۰ SEL 6.9 را به یک کروزر فوق‌العاده تبدیل کرده و باعث کاهش صداهای ورودی به کابین شده بود. از جمله ویژگی‌های رفاهی این خودرو نیز می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، قفل مرکزی، شیشه‌های برقی، سیستم پاک کردن چراغ‌های جلو و… اشاره کرد.

مرسدس تنها ۷۳۸۰ دستگاه از ۴۵۰ SEL 6.9 را بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ تولید کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.