گرامیداشت ۴۰ سالگی کیسه هوا (ایربگ) توسط مرسدس

گرامیداشت ۴۰ سالگی کیسه هوا (ایربگ) توسط مرسدس

خودروهای مرسدس بنز معمولاً پیش‌نمایشی از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های ایمنی‌ای هستند که در نهایت به استانداردهای در خودروهای ارزان‌تر چند سال بعد تبدیل می‌شوند. مرسدس S کلاس ۲۰۲۲ جدید یک جشنواره تکنولوژی بوده و استانداردهای جدیدی را برای خودروهای لوکس وضع کرده است. این سدان پرچم‌دار از هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، دستیار صوتی هوشمند، حداکثر ۵ نمایشگر و سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی وسیعی سود می‌برد. مرسدس تاریخچه درخشانی در معرفی تکنولوژی‌هایی دارد که به ایمنی بهتر خودروها کمک کرده‌اند.

۴۰ سال پیش و در سال ۱۹۸۰ مرسدس S کلاس به اولین خودروی تولیدی تبدیل شد که با کیسه هوای راننده و پیش کشنده کمربند ایمنی در دسترس بود. این دو ویژگی ایمنی هم‌اکنون به استانداردی در کل صنعت خودرو تبدیل شده‌اند.

اگرچه اولین کیسه هوا یا همان ایربگ در دهه ۵۰ میلادی و توسط والتر لیندرر اختراع شد اما کیسه هوای راننده مرسدس با همراهی بوش طراحی شد و می‌توانست در عرض چند میلی‌ثانیه باد شده و توسط حسگرهایی فعال شود که کاهش سرعت ناگهانی همچون ترمز گرفتن در تصادفات شاخ‌به‌شاخ شدید را تشخیص می‌دهند. پس از برخورد یک ترکیب گازی باعث باد شدن پوشش پارچه‌ای شده تا از راننده محافظت شود.

در همان سال کیسه هوای راننده برای S کلاس معرفی شد و با ترکیب پیش کشنده کمربند ایمنی به یک استاندارد بدل گردید. تا سال ۱۹۸۴ صندلی‌های جلوی تمامی خودروهای سواری مرسدس بنز دارای این ویژگی‌ها بودند. پیش کشنده کمربند ایمنی نیز توسط سیگنال همان حسگر کیسه هوای راننده واکنش نشان می‌داد.

زمانی که پیش کشنده فعال می‌شد یک محرک باعث سفت تر شدن کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای در عرض چند میلی‌ثانیه می‌شد و از حرکت بخش بالایی بدن سرنشین جلوگیری می‌کرد. مرسدس به توسعه این سیستم ادامه داد و پیش کشنده‌ها را با محدود کننده‌های نیروی کمربند ایمنی در سال ۱۹۹۵ ترکیب کرد. در سال ۲۰۰۲ نیز پیش کشنده کمربند ایمنی الکترونیکی معرفی شد که در صورت عدم وقوع تصادف کمربند ایمنی را آزاد می‌کرد.

در ابتدا این سیستم‌های ایمنی برای مرسدس S کلاس و SEC کوپه و به عنوان آپشن عرضه شده بود اما در سال ۱۹۸۲ به عنوان آپشن در تمامی محصولات مرسدس قابل انتخاب شد.

تا سال ۱۹۹۲ کیسه هوای راننده به‌صورت استاندارد در تمامی خودروهای این برند نصب شد. چند سال بعد کیسه هوای سرنشین جلو نیز به یک استاندارد بدل شد. از آن زمان تاکنون مرسدس تکنولوژی‌های خلاقانه دیگری را معرفی کرده به گونه‌ای که کیسه هوای جانبی را به E کلاس افزود و کیسه هوای زانو نیز در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.

۴۰ سال پس از استفاده از کیسه هوا مرسدس همچنان به توسعه تکنولوژی‌های ایمنی جدید ادامه می‌دهد. S کلاس جدید اولین خودرویی است که از کیسه‌های هوای جلویی برای سرنشین عقب سود می‌برد. این کیسه‌های هوا برای کاهش فشار بر سر و گردن سرنشینان که توسط کمربندها در صندلی‌های خود محدود شده‌اند طراحی گردیده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.