گرامیداشت شصتمین سالگرد تولید مرسدس ۳۰۰ SL رودستر

گرامیداشت شصتمین سالگرد تولید مرسدس ۳۰۰ SL رودستر

مرسدس بنز با تاریخچه‌ای غنی، سازنده‌ی برخی از بهترین و خاطره‌انگیزترین خودروهای دنیا بوده اما تعداد کمی از این خودروها به اندازه‌ی مدل ۳۰۰ SL رودستر به خودرویی کلاسیک تبدیل شده‌اند؛ و این خودروی روباز هم‌اکنون شصتمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد.

نسخه‌ی کانورتیبل مدل نمادین گالوینگ که نام ۳۰۰ SL رودستر را به خود گرفت در سال ۱۹۵۷ و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. جالب آنکه شصت سال بعد و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ مرسدس-ای ام جی GT رودستر نیز پدیدار گردید.

یکی از مقاصد اصلی مرسدس گالوینگ و ۳۰۰ SL رودستر ایالات‌متحده بود. قبلاً ۸۰۰ دستگاه از ۱۴۰۰ دستگاه گالوینگ تولیدی به آمریکا فرستاده شده بودند، جایی که مصرف‌کننده‌های زیادی منتظر نسخه‌ی کانورتیبل آن نیز بودند.

دگرگونی از نسخه‌ی کوپه به کانورتیبل باعث شد تا وزن خودرو نسبت به برادر کوپه‌ی خود افزایش یابد اما به نظر نمی‌رسید که این موضوع باعث کم‌رنگ‌تر شدن توانایی‌های اسپورتی خودرو شده باشد.

زمانی که مرسدس در سال ۱۹۶۲ بلوک آهنی پیشرانه را با نسخه‌ای آلومینیومی تعویض نمود اندکی از وزن خودرو کاسته شد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری خودرو توانایی تولید قدرت ۲۱۵ اسب بخاری را داشت.

این تنها ارتقایی نبود که در خودرو دیده شد. سقف هاردتاپ قابل جدا شدن یک سال و نیم پس از عرضه‌ی خودرو ارائه شد؛ و ترمزهای دیسکی نیز در سال ۱۹۶۱ از راه رسیدند. تا پایان تولید خودرو در سال ۱۹۶۳ مرسدس تعداد ۱۸۵۸ دستگاه از ۳۰۰ SL رودستر را ساخت و هر نمونه از آن‌ها بین کلکسیونرها محبوبیت زیادی پیدا کرد. این روزها نسخه‌های فوق‌العاده‌ی خودروی یاد شده تا بهای ۱ میلیون دلاری نیز فروخته می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.