کی‌کار الکتریکی ارزان‌قیمت نیسان و میتسوبیشی در راه است

کی‌کار الکتریکی ارزان‌قیمت نیسان و میتسوبیشی در راه است

نیسان و میتسوبیشی در حال کار روی پلتفرم مشترکی برای یک خودروی الکتریکی کوچک هستند که به‌عنوان یک کی کار (kei car) در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این خودروی مینی، بردی بیش از ۲۰۰ کیلومتر داشته و در بازار ژاپن هم با قیمتی حدود ۱۸۴۰۰ دلار فروخته شود. به گفته Nikkei Asia این خودرو همچنین می‌تواند مشوق‌های خودروهای الکتریکی را نیز دریافت نموده و با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر و حدود ۱۴ هزار دلار فروخته شود.

۴۰ درصد از خودروهای فروخته شده در ژاپن از نوع کی کار می‌باشند و در نتیجه ورود یک خودروی تمام الکتریکی به این حوزه می‌تواند نقشی اساسی در تسریع حرکت به سمت بازاری تمام الکتریکی در این کشور داشته باشد. قیمت مقرون‌به‌صرفه و هزینه نگهداری پایین به جذابیت‌های آن می‌افزاید. پیش از این میتسوبیشی از مدل i-MiEV الکتریکی بهره می‌برد که خودروی ضعیفی محسوب می‌شد و قیمتی معادل ۲۷ هزار دلار هم داشت.

قرار است از سال آینده تعدادی دیگر از خودروهای الکتریکی جدید با قیمت‌هایی مابین ۹ هزار تا ۱۳۷۰۰ دلار وارد بازار ژاپن شوند. تویوتا C+pod هم مورد دیگری است که یک موتور برقی ۱۲.۳ اسبی و ۵۶ نیوتن متری دارد و از باتری ۹ کیلووات ساعتی سود می‌برد. قیمت این خودرو هم ۱۶۵۰۰ دلار می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.