کیسه هوای تاکاتا بازهم قربانی گرفت؛ این‌بار از هوندا آکورد

کیسه هوای تاکاتا بازهم قربانی گرفت؛ این‌بار از هوندا آکورد

نقص در ایربگ‌های تاکاتا یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های تاریخ صنعت خودرو محسوب می‌شود و تا امروز جان سرنشینان را با پرتاب اشیای تیز گرفته است. حالا رسانه‌ها خبر از فوتی جدیدی به خاطر این کیسه های هوای مرگبار می‌دهند.

NHTSA آمریکا گزارش داد یک نفر دیگر به خاطر کیسه های هوای تاکاتا جان خود را از دست داده است. این چهارمین فوتی مرتبط با این ماجرا در سال جاری میلادی بوده و کل آمار فوتی ناشی از کیسه های هوای شرکت موردبحث در امریکا را را به ۲۳ نفر رسانده است.

بنا به گزارش NHTSA، علت فوت این فرد به باد کننده کیسه هوای سمت راننده مربوط می‌شود که در زمان تصادف ترکیده است. خودروی موردبحث نیز هوندا آکورد مدل ۲۰۰۲ بود. یکی از مدیران NHTSA می‌گوید:

رانندگان باید صرف‌نظر از کاری که انجام می‌دهند سریعاً خودرو را توقف کرده و ببینند که آیا خودروی آن‌ها شامل فراخوان کیسه های هوای مشکل‌دار تاکاتا می‌شود یا خیر. اگر شامل این فراخوان شود رانندگان باید در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا مشکل یاد شده به‌صورت رایگان رفع شود. اگر این کیسه هوا در زمان تصادف منفجر شود می‌تواند باعث مرگ راننده یا سرنشینان شود و یا اینکه جراحت شدیدی را به آن‌ها وارد نماید. هر روزی که رانندگان بدون توجه به این موضوع می‌گذرانند ریسک ایمنی بسیار زیادی را به جان می‌خرند

نهاد ایمنی آمریکا بارها و بارها از مالکان خودروهای شامل فراخوان کیسه های هوای تاکاتا خواسته تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل خودروهای خود اقدام کنند. NHTSA همچنین مالکان را تشویق می‌کند فراخوان‌های خودرویی را جدی گرفته و همواره خودروی خود را برای قرار داشتن در این فراخوان‌ها بررسی کنند. اولین بار در سال ۲۰۱۳ که مشکل کیسه های هوای شرکت تاکاتا کشف شد و همین موضوع به معنی فراخوان چند ده میلیون خودرو در سراسر جهان بود و همان‌طور که گفتیم این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های صنعت خودرو تبدیل شد. خودروسازان مختلفی درگیر این فراخوان بودند و علت آن نیز باد کننده کیسه هوای معیوب بود که در صورت قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما و رطوبت به‌صورت ناگهانی منفجر می‌شد. نیازی به گفتن نیست که این کار باعث باز شدن ناگهانی کیسه هوا و پرتاب اشیای تیز به سمت سرنشینان شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.