کیا EV6 خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شد

کیا EV6 خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شد

کیا EV6 برندهٔ جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شده است. این کراس‌اوور الکتریکی کره‌ای با شکست شش فینالیست دیگر موفق به کسب این جایزه شده است. EV6 سومین خودروی الکتریکی است که تاکنون توانسته به‌عنوان خودروی سال اروپا دست پیدا کند. کراس‌اوور الکتریکی کیا با کسب ۲۷۹ امتیاز جایزهٔ خودروی سال را از آن خود کرده است درحالی‌که رنو مگان E-Tech با ۲۶۵ امتیاز نایب‌قهرمان شده و هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از این سه خودروی برتر، پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز، اشکودا انیاک با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ مک‌ایی با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

رئیس کیا اروپا در ابن باره گفته است:

این افتخار بزرگی است که با EV6 پیروز رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شدیم تا کیا برای اولین بار برندهٔ این جایزهٔ معتبر شود. EV6 نشانهٔ هیجان‌انگیزی از چیزی است که هنوز در سبد محصولات الکتریکی ما در راه است

هیئت‌داوران رقابت خودروی سال اروپا متشکل از اعضای ۹ نشریهٔ خودرو در ۹ کشور مختلف است که مستقل از خودروسازان هستند. امسال اما این گروه اعلام کرده است که آراء اعضای روسی هیئت‌داوران را شمارش نخواهد کرد. این سازمان در اطلاعیه‌ای دراین‌باره گفته است:

این واکنشی به حملهٔ روسیه به اوکراین است. البته داوران روسیه از هیئت‌داوران کل رقابت کنار گذاشته نمی‌شوند اما حق رأی آن‌ها تا تغییر وضعیت جنگ معلق خواهد بود. همهٔ ما امیدواریم که این جنگ وحشتناک خیلی زود به پایان برسد

این سازمان اعلام کرده است که تعلیق حق رأی اعضای روسیه تغییری در نتیجهٔ رقابت ایجاد نکرده است و هم خودروی پیروز و هم رده‌بندی در صورت احتساب آراء آن‌ها هم به همین شکل می‌بود. رقابت خودروی سال اروپا از سال ۱۹۶۴ آغاز شد و در اولین سال روور ۲۰۰۰ به پیروزی رسید. اولین خودروی الکتریکی که برندهٔ این جایزهٔ شد هم نیسان لیف در سال ۲۰۱۱ بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.