کیا EV6 به مدت هشت روز برق یک خانه طوفان‌زده را تأمین کرد!

کیا EV6 به مدت هشت روز برق یک خانه طوفان‌زده را تأمین کرد!

کیا EV6 را می‌توان یکی از موفق‌ترین تلاش‌های این خودروساز در چند سال اخیر دانست چراکه تحسین‌های زیادی را برانگیخته است. این خودرو عملکردهای متنوعی دارد که در این نوشتار می‌خواهیم به یکی از آن‌ها بپردازیم پس با ما همراه باشید. در چند هفته گذشته آمریکای شمالی با طوفان‌های شدیدی مواجه بوده است. برای بسیاری از افراد سختی روبرو شدن با این آب‌وهوا زمانی شروع شد که طوفان شدید موجب قطع برق و سیستم‌های مخابراتی شد و مدیریت منابع غذایی نیز چالش‌های زیادی را تجربه کرد. پس از وقوع طوفان فیونا یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که اهل جزیره پرنس ادوارد در کانادا بود متوجه ویژگی جالب کیا EV6 خود شد. او از خودروی یاد شده برای تأمین برق خانه‌اش در مدت ۸ روز کرد.

EV6 از یک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و با استفاده از تکنولوژی V2L می‌تواند حداکثر خروجی ۳.۶ کیلوواتی را ارائه کند. با این خروجی محصول کیا می‌تواند برای حداکثر ۲۱.۵ ساعت برق وسایل خانگی را تأمین نماید. البته مالک این خودرو می‌گوید در شرایط موردبحث حداکثر خروجی باتری موردنیاز نبوده است. مالک EV6 که در شبکه‌های اجتماعی Reddit نام کاربری mslaven را انتخاب کرده می‌گوید زمانی که یخچال فریز، چند لامپ و شارژرهای گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفتند میزان مصرف انرژی حدود ۳۰۰ وات‌ساعت (۰.۳ کیلووات ساعت) بود. او اظهار داشت:

در کل من حدود ۱۰ درصد باتری را در هر ۲۴ ساعت استفاده کردم. ما اکثراً در شب از وسایل برقی استفاده کردیم و تنها یخچال‌فریزر بود که اکثر زمان‌ها روشن بود.

او همچنین توانست از وسایلی همچون پمپ لجن کش، اجاق و کتری برقی برای تأمین آب جوش استفاده کند. این اولین باری نیست که تکنولوژی V2L در شرایط بحرانی بکار افراد می‌آید. نیسان ناوگانی از نسل اول لیف را برای تأمین برق برخی خانوارها در زمان طوفان تایفون در سال ۲۰۱۱ اعزام کرد. در سال ۲۰۱۸ نیسان برنامه بلو سوئیچ را برای فهم بهتر تکنولوژی V2G راه‌اندازی کرد و در سال ۲۰۲۰ خودروی مفهومی پاسخ اضطراری با نام Re-Leaf را به نمایش گذاشت. این خودروی مفهومی از لاستیک‌های آفرود، پهپاد و تجهیزات اضطراری و البته باتری ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد. علاوه بر نیسان لیف و کیا EV6 خودروهایی همچون هیوندای آیونیک ۵، جنسیس GV60 و G80، کیا نیرو الکتریکی، بی وای دی آتو ۳ و میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی تکنولوژی V2L را ارائه می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.