کیا با سدان جدید K5 برای ب‌ام‌و سری ۳ رجزخوانی می‌کند!

کیا با سدان جدید K5 برای ب‌ام‌و سری ۳ رجزخوانی می‌کند!

سال ۲۰۲۰ سال عجیبی شده است. اگر یک سال پیش کسی می‌گفت یک بیماری همه‌گیر کل دنیا را با چالش جدی روبرو خواهد کرد هیچ‌کس باور نمی‌کرد. حال اگر بگوییم کیا با سدان سطح پایین K5 خود به ب‌ام‌و سری ۳ حمله‌ور شده چقدر تعجب می‌کنید؟ البته نمی‌توان کتمان کرد که K5 در بین سدان‌های میان سایز خودروی خوش استایلی است و با پیشرانهٔ توربوشارژ در همهٔ تیپ‌ها، سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش در برخی تیپ‌ها و ۲۹۰ اسب بخار قدرت در تیپ بالا ردهٔ GT، پرفورمنس مطلوبی را هم ارائه می‌کند ولی بااین‌حال ادعای کیا مبنی بر اینکه K5 پرفورمنس برتری نسبت به ب‌ام‌و ۳۳۰i دارد، خیلی عجیب به نظر می‌رسد.

کیا در یک تبلیغ می‌گوید سدان محرک جلوی K5 نه‌تنها از ب‌ام‌و ۳۳۰i سریع‌تر است بلکه پرفورمنس کاملاً برتری نسبت به آن دارد. بطور خاص، این شرکت کره‌ای ادعا می‌کند سدان میان سایز خود در اسلالوم خشک یا خیس سریع‌تر از ۳۳۰i بوده و در مسیر خشک نیز شتاب بهتری نسبت به این سدان آلمانی دارد. البته این ادعاها در مقایسهٔ K5 GT با نسخهٔ محرک عقب ۳۳۰i عنوان شده است و اگر سامانهٔ چهارچرخ محرک به ب‌ام‌و اضافه شود داستان متفاوت خواهد بود. همچنین وقتی توجه می‌کنیم که کیا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر K5 GT را حدود ۵.۸ ثانیه تخمین زده درحالی‌که ب‌ام‌و برای ۳۳۰i محرک عقب عدد ۵.۶ ثانیه را اعلام کرده، داستان جالب‌تر هم می‌شود.

اما چیزی که هیچ بحثی را نمی‌توان به آن وارد دانست قیمت K5 است. این سدان کره‌ای با قیمت پایهٔ ۲۳,۴۹۰ دلار تقریباً نصف یک ۳۳۰i پایه قیمت دارد. البته در ویدئوی تبلیغاتی کیا نسخهٔ پایهٔ ب‌ام‌و در برابر نسخهٔ بالا رده و فول آپشن K5 GT قرار گرفته که ۳۷,۹۵۰ دلار قیمت دارد ولی بااین‌حال هنوز هم کیا نزدیک به ۴ هزار دلار از ب‌ام‌و ارزان‌تر است؛ اما با همهٔ این‌ها، آیا شما ادعای کیا را قبول می‌کنید و K5 GT را از لحاظ پرفورمنس خودروی برتری نسبت به ب‌ام‌و ۳۳۰i میدانید؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.