کیا از نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج رونمایی کرد

کیا از نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج رونمایی کرد

خانواده کیا با معرفی مدل اسپورتیج Phev مدل ۲۰۲۳، بزرگ‌تر از قبل شده است. کیا برای این خودرو دو موتور به حجم‌های ۱.۶ و ۲.۵ لیتر را درنظر گرفته است. قدرت خروجی نسخه ۱.۶ لیتری برابر ۱۷۷ اسب بخار خواهد بود که درکنار موتور برقی و باتری لیتیوم‌یونی به به انجام وظیفه می‌پردازد. جعبه‌دنده ارائه شده برای این مدل هم تنها یک واحد ۶ سرعتی خودکار است. شرکت سازنده یعنی کیا هنوز قدرت خروجی ترکیبی موتورهای بنزینی و برقی را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این رقم مقداری بیش از ۲۶۰ اسب بخار باشد یا حداقل با قدرت خروجی هیوندای توسان برابر باشد.

اسپورتیج Phev به یک شارژر پربازده کیلوواتی مجهز شده که درصورت اتصال به شارژرهای نسل دومی، در عرض ۲ ساعت باتری این خودرو را به‌طور کامل شارژ می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اسپورتیج Phev می‌توان به ترمزهای الکترونیکی یکپارچه با قابلیت بازیابی نیروی ترمز اشاره کرد. مصرف سوخت این خودرو در شرایط متفاوت هنوز توسط EPA اعلام نشده است اما قطعا از مدل کنونی اسپورتیج که در بازار وجود دارد بهینه‌تر خواهد بود. براساس ادعای کیا، اسپورتیج Phev قادر به پیمایش مسافتی حدود ۵۲ کیلومتر در حالت تمام برقی است.

دو تریم مختلف اسپورتیج Phev با نام‌های X Line و X Line Prestige دردسترس خریداران قرار دارد که هر دوی آن‌ها از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند. برای تمایز مدل Phev X line از نسخه تمام بنزینی این خودرو، در طراحی المان‌های بیرونی و داخلی تغییراتی ایجاد شده است؛ برای نمونه کیا در نسخه پلاگین هیبرید اسپورتیج از سپرهای جدید، نوار سیاه رنگ در تمام طول شیشه‌ها، باربند سقف و رینگ‌های آلیاژی سیاه‌رنگ استفاده کرده است.

هر دو نسخه Phev به همراه یک پکیج امنیتی به‌شکل استاندارد عرضه می‌شوند که شامل ویژگی‌های زیر می‌شود: سیستم هشدار هشیاری راننده، چراغ‌های LED با پرتو کمکی، دستیار دنبال کردن خطوط جاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سیستم پیشگیری تصادف از جلو، هشدار سرنشینان عقب، مانیتور دید عقب، مانیتور پارک دینامیک، هشدار فاصله پارک دنده‌عقب، هشدار برخورد در نقاط با دید کور، هشدار برخورد از عقب، اعلان خروج ایمن از خودرو و دستیار هوشمند محدودسازی سرعت.

نسخه پرچمدار X line Prestige Phev درکنار تمام ویژگی‌های مذکور، به سیستم مانیتور نقاط کور راننده، هشدار برخورد از جلو، هشدار فاصله پارک از جلو، کمک پیچش در تقاطع، دستیار High Drive، کروزکنترل هوشمند برمبنای مسیریابی، هشدار برخورد در هنگام پارک از عقب، دستیار هوشمند پارک از راه دور و کروزکنترل هوشمند نیز مجهز است.

فروش اسپورتیج X Line Prestige Phev از نیمه سوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود. قیمت نهایی آن هم تا همان زمان توسط کیا اعلام خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.