کپی کارهای چینی به وب‌ سایت تسلا هم رحم نکردند!

کپی کارهای چینی به وب‌سایت تسلا هم رحم نکردند!

خودروسازان چینی سابقه طول و درازی در کپی کردن طراحی خودروهایی همچون جگوار لندروور و حتی تویوتا دارند. البته شکایت بریتانیایی‌ها از این کپی کاری ها سرانجام باعث شد تحولی در این زمینه ایجاد شود. اگرچه هنوز منتظر نتایج این اقدامات هستیم اما به نظر می‌رسد حداقل یک خودروساز دیگر تاکتیک خود را تغییر داده و بجای کپی مستقیم خودروها اقدام به کپی از وب‌سایت کرده است! بله تسلا جدیدترین قربانی این روند است!

یک استارت آپ چینی با نام Xpeng دارای وب‌سایتی است که طراحی آن به شدت مشابه طراحی وب‌سایت تسلا می‌باشد و این اتفاقی نیست.

گفته می‌شود تسلا سال پیش از فردی به نام Guangzhi Cao که قبلاً مهندس اتوپایلوت بوده و سپس به Xpeng پیوسته شکایت کرده است. البته او ظاهراً پیش از ترک این شرکت کد منبع اتوپایلوت را دانلود کرده و به Xpeng فروخته است. تسلا هم‌اکنون خواهان اسنادی از Xpeng است که نشان دهد از کد منبع تسلا برای خود استفاده نکرده است.

اگرچه جنگ حقوقی دو شرکت در جریان است اما Xpeng بی‌سروصدا طراحی وب‌سایت این خودروساز آمریکایی را کپی کرده و بجای تسلا مدل S خودروی P7 را قرار داده است. جدای از قرار گرفتن خودروهایی در یک زاویه مشابه، با دقت می‌توانید متوجه شباهت دکمه‌هایی شوید که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها اطلاعات بیشتری از خودروها دریافت کنند.

Xpeng در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و تقریباً یکی از اولین خودروسازانی است که از پتنت های منبع باز تسلا که رایگان بوده استفاده کرده است. البته تصمیم تسلا برای انتشار این پتنت ها با این شرط همراه بوده که این تکنولوژی‌ها باید برای بهتر شدن خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.

توجه به اتهامی که متوجه Xpeng است، سورپرایزی وجود ندارد که چینی‌ها به وب‌سایت تسلا هم رحم نکرده‌اند!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.