کپی چینی مزدا ۲ با قدرت ۱۲ اسب بخار!

کپی چینی مزدا ۲ با قدرت ۱۲ اسب بخار!

در چین خودروهای سه‌چرخهٔ فراوانی ساخته می‌شود که ظاهر آن‌ها عمدتاً از خودروهای معروف برندهای معتبر کپی می‌گردد. این سه‌چرخه‌ها اکثراً مجهز به پیشرانه‌های تک سیلندر یا دو سیلندری هستند که متعلق به موتورسیکلت بوده و قدرت پایینی دارند. این به‌اصطلاح خودروها با قیمت‌های بسیار پایینی در چین عرضه‌شده به همین دلیل از فروش مناسبی هم برخوردارند و حتی به مناطقی چون شرق آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا هم صادر می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که با مشخصات یکی از این سه‌چرخه‌ها آشنا شوید.

سه‌چرخهٔ موردنظر ما L17 نام داشته و محصول شرکت Fulu چین است که ظاهر آن از نسل قبلی مزدا ۲ کپی شده است به‌طوری‌که تمامی قسمت‌های آن مانند چراغ‌های جلو و عقب و فرم درها و سپرها کاملاً مشابه نسل قبلی مزدا ۲ است. این خودرو در دو مدل سه‌نفره و چهارنفره عرضه می‌شود که مدل سه‌نفره در قسمت جلو فقط یک صندلی برای راننده دارد. L17 مجهز به یک موتور تک سیلندر چهارزمانهٔ آب‌خنک ۱۵۰ سی‌سی است که تنها ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۰.۵ نیوتن متر گشتاور دارد! این نیرو باید وزن خالص ۵۴۰ کیلوگرمی خودرو به همراه وزن سه یا چهار سرنشین را حمل کند. به همین دلیل حداکثر سرعت آن تنها ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

موتور تک سیلندر این خودرو در قسمت عقب نصب‌شده و چرخ‌های عقب را به چرخش درمی‌آورد. انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی منتقل می‌شود که کلاچ آن به‌صورت اتوماتیک بوده و همانند موتورسیکلت‌های بدون کلاچ، می‌توان دنده‌ها را تعویض نمود. رادیاتور خودرو در قسمت جلو نصب‌شده و صندوق بار بسیار کوچکی هم روی موتور تعبیه‌شده است.

باک سوخت فولو L17 حجمی برابر با فقط ۸ لیتر دارد که البته با توجه به مصرف سوخت بسیار پایین ۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر آن کافی به نظر می‌رسد و حدود ۲۵۰ کیلومتر را می‌توان با یک‌بار سوخت‌گیری پیمود. ترمزهای هر سه‌چرخ این خودرو دیسکی بوده و مجهز به رینگ‌های ۱۲ اینچی و لاستیک‌های ۱۴۵ شده است. این خودرو بسیار کوچک و جمع‌وجور است به‌گونه‌ای که طول آن معادل ۲.۷۱ متر بوده و به ترتیب ۱.۳ متر و ۱.۵ متر عرض و ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ بین دو محور آن ۱.۸۸ متر است.

این خودروی سه‌چرخ دارای تجهیزاتی چون قفل مرکزی، رادیوضبط و پنکه! بوده و ویژگی‌های آن از سوی سازنده، سواری نرم و بدون لرزش، کیفیت بالا و طراحی داخلی زیبا ذکرشده است. مهم‌ترین ویژگی این خودرو قیمت بسیار پایین آن است به‌گونه‌ای که با قیمتی از ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار عرضه می‌گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.