کُندترین درگ دنیا بین فیات ۱۱۰۰ و هندوستان آمباسادور!

کُندترین درگ دنیا بین فیات ۱۱۰۰ و هندوستان آمباسادور!

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که کدام‌یک از محبوب‌ترین تاکسی‌های هند خودروی سریع‌تری است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، اتوکار هند، هندوستان آمباسادور را در برابر اصلی‌ترین رقیب خود یعنی فیات ۱۱۰۰ قرار داده است. البته قبل از تماشای این ویدئو بهتر است برنامه‌های خود را به تعویق بیندازید زیرا مدت زیادی طول می‌کشد تا این دو خودرو بتوانند مسافت ۴۰۰ متر را طی کنند.

هندوستان آمباسادور که پیشینهٔ آن به موریس آکسفورد بریتانیایی بازمی‌گردد، یک تاکسی کلاسیک است که در سراسر هند برای جابجایی مسافران در خیابان‌های شلوغ شهری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این تاکسی‌ها چون باید جاده‌های ناهموار و پُر از دست‌انداز در حومهٔ شهرهای هند را تحمل کنند، از دوام بالایی برخوردارند. آمباسادور به خاطر همین دوام بالا و همین‌طور سادگی، خودروی موردعلاقهٔ رانندگان تاکسی در هند است. این خودرو از سال ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۴ در این کشور تولید می‌شد که این یعنی هم‌اکنون نمونه‌های زیادی از آن در هند در حال استفاده هستند و قطعات یدکی آن‌هم به‌وفور پیدا می‌شود.

آمباسادور مورداستفاده در این درگ به پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانهٔ ضعیف به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل شده که در کف خودرو قرار دارد و نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. رقیب آمباسادور در این درگ یعنی فیات ۱۱۰۰ اما اصلاحات زیادی را تجربه کرده و به قطعات موتوری رالی مجهز شده است؛ بنابراین باید انتظار نبرد ناعادلانه‌ای را داشته باشیم اما وقتی می‌فهمیم با این تغییرات، قدرت فیات از ۳۰ اسب بخار به تنها ۵۰ اسب بخار افزایش یافته است، این تفکرات رنگ می‌بازند. به همین دلیل، در درگ، آمباسادور استوک، رقیب ایتالیایی تقویت‌شدهٔ خود را با اختلافی در حدود یک ثانیه مغلوب می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.