کنار گذاشتن تسلا مدل S پلاد از پیست به خاطر سریع بودن زیاد از حد!

کنار گذاشتن تسلا مدل S پلاد از پیست به خاطر سریع بودن زیاد از حد!

تصور کنید به خاطر اینکه خودروی شما خیلی سریع است نمی‌توانید در مسابقات درگ شرکت کنید! خب این اتفاق اخیراً برای پیتر نیرشتین مالک تسلا مدل S پلاد رخ داده است. تسلای او به خاطر اینکه خیلی سریع بوده از مسابقات درگ کنار گذاشته شده است. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه‌ای، پرچم‌دار تسلا مدل S سریع‌ترین خودروی تولید انبوه دنیا می‌باشد. با توجه به چالش‌های درگ قبلی و همچنین مسابقات مختلف، تسلا مدل S پلاد رکوردهای ۴۰۰ متر ۹.۳ تا ۹.۵ ثانیه زیادی را بر جای گذاشته و حتی درصورتی‌که شارژ باتری به ۲۰ درصد کاهش یافته باشد نیز چنین رکوردهایی را زده است.

برخی پیست‌های درگ نصب چتر ترمز برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه و سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت را الزامی کرده‌اند که دلیل آن نیز عدم کارایی کافی ترمزهای استاندارد برای متوقف کردن این خودروها اعلام شده است. البته تسلا تا اواسط سال ۲۰۲۲ اقدام به عرضه کیت ترمز کربن سرامیک ۲۰ هزار دلاری برای خودروی خود خواهد کرد. ظاهراً پیست سونوما قوانین سفت و سختی برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۹.۹۹ ثانیه دارد و می‌گوید رانندگان این خودروها باید دارای گواهی رقابت معتبر انجمن ملی هاترود آمریکا بوده و خودرو نیز با قوانین این انجمن هماهنگی داشته باشد. لباس ضد آتش و کلاه ایمنی نیز باید برای رانندگان وجود داشته باشد.

در این ویدئو تسلا مدل S پلاد اولین بار به مصاف فراری F8 تریبوتوی زیبا می‌رود و علاوه بر شکست دادن فراری رکورد ۲۰۰ متر ۶.۱۳۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این سرعت و شتاب باعث می‌شود مدیریت پیست اخطار اول را به مالک تسلا بدهند. اخطار دوم به معنی اخطار پایانی بوده و بنابراین تسلا مدل S دیسکالیفه شده و به بیرون از پیست هدایت می‌شود. مقامات این پیست اذعان داشته‌اند که قوانین انجمن ملی هاترو آمریکا هنوز برای خودروهای جدید به روز نشده و بنابراین بار بعدی باید رول کیج هم برای این تسلا تهیه شود. زمان اذعان به اینکه خودروهای الکتریکی به ویژه محصولات تسلا بسیار سریع‌تر از مدل‌های درون‌سوز هستند فرا رسیده و شاید بهتر باشد قوانین نیز از نو نوشته شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.