کمک ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان ماسک به خیریه در سال ۲۰۲۱

کمک ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان ماسک به خیریه در سال ۲۰۲۱

ایلان ماسک حدود ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را به عنوان کمک به خیریه‌ها بخشیده است. این بذل و بخشش سخاوتمندانه در سال ۲۰۲۱ یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های بلاعوض تاریخ محسوب می‌شود. ثروتمندترین مرد دنیا بیش از ۵ میلیون سهام تسلا را صرف کمک‌های بشردوستانه کرده است. این هدیه ارزش حدود ۵.۷ میلیارد دلاری داشته است. البته در اسناد منتشر شده اشاره‌ای به نام خیریه مدنظر ایلان ماسک نشده است. این کمک مالی زمانی انجام شد که مدیر اجرایی تسلا با سیاستمدارهای مشهوری همچون برنی سندرز و الیزابت وارن بر سر نابرابری اجتماعی و پیشنهاد مالیات بر ثروت درگیر شد. ماسک در هفته‌های قبل از اعطای کمک‌های خود پیشنهاد کرده بود درصورتی‌که سازمان ملل ثابت کند ۶ میلیارد دلار به رفع گرسنگی در جهان کمک خواهد کرد سهام تسلا را خواهد فروخت. اگر به خاطر داشته باشید رئیس برنامه جهانی غذا از ثروتمندانی همچون ماسک خواسته بود تا به رفع گرسنگی در جهان کمک کنند.

اعطای چنین کمک بشردوستانه‌ای به ماسک کمک می‌کند تا از میزان بزرگ‌ترین صورتحساب مالیات تاریخ آمریکا بکاهد. چند روز قبل از فروش سهم‌هایی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار، مدیرعامل تسلا گفته بود احتمالاً بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات را پرداخت خواهد کرد. بخش اعظم ثروت ماسک از تسلا به دست آمده است، تسلایی که سال ۲۰۲۰ تویوتا را به عنوان ارزشمندترین خودروساز دنیا پشت سر گذاشت و به مهمانی کمپانی‌های تریلیون دلاری پیوست. ماسک در عین افزایش ثروت خود از میلیاردرها انتقاد کرد و گفت املاک و بیشتر دارایی‌هایش را خواهد فروخت. او با ثروت ۲۲۷.۳ میلیارد دلاری اختلاف بیش از ۴۷ میلیارد دلاری با دومین فرد ثروتمند دنیا یعنی جف بزوس دارد. مدیرعامل تسلا بنیادی به نام خودش دارد که در سال‌های اخیر فعال‌تر شده است و فعالیت‌هایی همچون قول ارائه کمک‌های مالی به شهری در نزدیکی تگزاس، رقابت ۱۰۰ میلیون دلاری برای حذف کربن و کمک ۵ میلیون دلاری برای تحقیق دو دانشمند درباره کووید ۱۹ جزو این موارد محسوب می‌شوند.

قبلاً کیمبال برادر ماسک فعالیت‌های بنیاد ماسک را اداره می‌کرد اما اخیراً عضو جدیدی به این بنیاد اضافه شده است. چندین فرد دریافت کننده کمک‌های مالی به بلومبرگ گفته‌اند عضو ارتباطی اصلی‌شان با این بنیاد ایگور کورگانوف بوده است که یک بازیکن حرفه‌ای پوکر است و هم‌اکنون فعالیت‌های بشردوستانه انجام می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.