کمک فیات به خودروساز چینی GAC برای ورود به آمریکا

کمک فیات به خودروساز چینی GAC برای ورود به آمریکا

گوانگژو می‌خواهد فروش خودرو در آمریکای شمالی را استارت بزند! خبرهای جدید حکایت از آن دارد که گروه خودروسازی گوانگژو از شریک جهانی خود یعنی فیات کرایسلر برای ورود به بازار ایالات‌متحده کمک می‌خواهد. خودروسازان چینی هنوز برای موفقیت زیاد در خارج از چین تلاش می‌کنند و در حال حاضر در بازارهای درحال‌توسعه در حجم کم مشغول به فروش خودرو هستند.

سال گذشته چین ۷۲۸۲۰۰ دستگاه خودرو صادر کرده است که افت ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. این افت چشمگیر به بی‌ثباتی برخی بازارها نظیر روسیه و خاورمیانه و همچنین نوسانات ارز مربوط می‌شود. برند فرعی خودروسازی گوانگژو یعنی GAC Motor اعلام کرده که تلاش خود را به ورود به بازار ایالات‌متحده معطوف خواهد کرد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، این گروه اولین خودروساز چینی خواهد بود که خودروهای مسافری را در ایالات‌متحده به فروش می‌رساند.

مدیرکل GAC Motor آقای Wu Song در نمایشگاه خودروی پکن گفته است که:

رشد و توسعه‌ی کرایسلر در چین به حمایت ما بستگی دارد. حال ما نیز برای رشد در ایالات‌متحده چشم امید به حمایت و کمک کرایسلر دوخته‌ایم.

هرچند این سخنان آقای مدیرکل دقیقا نشان نمی‌دهد که به چه نوع کمک فیات کرایسلر نیاز دارد و از سوی دیگر نیز خودروساز ایتالیایی آمریکایی نیز سخنی به میان نیاورده است.

خودروسازان خارجی برای ساخت خودرو در چین نیاز دارند تا برای جلوگیری از مالیات‌های سنگین وارداتی به قراردادهای جوینت وینچر با خودروسازان بومی چینی روی بیاورند. گوانگژو اتو ششمین خودروساز بزرگ چین از لحاظ حجم فروش سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود و از طریق جوینت وینچر با خودروسازان دیگری همچون تویوتا، هوندا، فیات-کرایسلر و میتسوبیشی همکاری دارد. گسترش همکاری‌ها در خارج از چین هنوز توسط این‌گونه جوینت وینچرها انجام خواهد شد اما جنرال موتورز و سایک موتور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا تولید جوینت خودروها در اندونزی را در سال ۲۰۱۷ آغاز کنند.

در حال حاضر GAC Motor در حال بحث و مذاکره با شرکای نمایندگی بالقوه در ایالات‌متحده است اما هنوز راه زیادی برای تست های جاده‌ای باقی‌مانده است. قبلاً خبر تست دو مدل از خودروهای این خودروساز چینی برای پاس کردن استانداردهای آمریکا منتشر شده بود. علیرغم روند افولی بازار خودروی چین، مدیرکل GAC Motor می‌گوید که تمرکز اصلی این خودروساز به‌جای توسعه‌ی جهانی به بازار داخلی است.

آقای Wu می‌گوید:

افت ناگهانی قیمت همه‌ی بازار را خراب کرد بنابراین در این زمان ما مجبوریم تا انرژی زیادی را برای تخمین استراتژی‌های بعدی و به‌منظور حفاظت از جایگاهمان صرف کنیم. ما نباید پریشان باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.