کل‌کل ب‌ ام‌ و M5 کامپتیشن با مرسدس-ای‌ ام‌ جی E63 S

کل‌کل ب‌ام‌و M5 کامپتیشن با مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

سوپر سدان ها در سال‌های اخیر به حدی سریع شده‌اند که شاهد سطح جدیدی از پرفورمنس هستیم. این عملکرد را پیش از این تنها در سوپرکارهای گران‌قیمت می‌دیدیم. دو نمونه از مثال‌های واضح این قضیه ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S می‌باشد.

هر دو سدان آلمانی یاد شده راحتی استثنایی و البته پرفورمنسی فوق‌العاده دارند. مشاهده‌ی رقابت M5 کامپتیشن و E63 S در روسیه این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

M5 کامپتیشن خودروی جدیدتری بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این قوای محرکه قدرت ۶۱۷ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به ‌تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود. برخی افراد می‌گویند ب‌ام‌و در اعلام قدرت واقعی این خودرو کمی محافظه‌کارانه عمل کرده است.

این خودرو در دست راننده‌ی روسیه‌ای پرفورمنس احساس‌برانگیزی را نشان می‌دهد. شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن تنها در ۶.۷ ثانیه ثبت شده و رسیدن از سرعت ۲۰۰ به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها به ۶.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن تقریباً با سوپرکارهای کاملاً شناخته شده‌ای همچون لامبورگینی اوراکان و پورشه ۹۱۱ توربو S برابری می‌کند.

زمانی که مالک مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S تصمیم می‌گیرد وارد معرکه شود به عمق مهندسی ژرمن‌ها پی می‌بریم. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس خروجی ۶۰۳ اسبی دارد و به همین خاطر ب‌ام‌و اندکی پیش می‌افتد.

با این وجود باید به خاطر داشته باشید که این‌گونه مسابقات درگ را هرگز امتحان نکنید مگر اینکه داخل یک هایپرکار نشسته باشید. بله مسابقات خیابانی خطرناک و احمقانه هستند!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.