کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

در دنیای هاچبک های لوکس و اسپورت، مرسدس-ای ام جی A35 و ب‌ام‌و M135i جزو بهترین‌ها هستند. این موشک‌های توربوی چهار چرخ محرک جزو محصولات پرفورمنس و نسبتاً ارزان‌قیمت مرسدس و ب‌ام‌و هستند اما در درگ کدام‌یک دیگری را مغلوب می‌کند؟

پیش از بررسی این موضوع بیایید با دو رقیب آشنا شویم. اول باید به سراغ مرسدس-ای ام جی A35 جدید برویم که ارزان‌ترین محصول AMG می‌باشد. به لطف پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو این خودرو قدرت قابل‌احترام ۳۰۲ اسب بخاری داشته و یک پله پایین‌تر از مدل قوی‌تر A45 با ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر قرار می‌گیرد.

هاچبک مرسدس به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. این سیستم که بیشتر روی چرخ های جلو تمرکز دارد تا ۵۰ درصد گشتاور را به عقب می‌فرستد و می‌تواند به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای کمک کند.

جدیدترین نسل ب‌ام‌و M135i نیز طراحی دیفرانسیل عقب را با همان طراحی چهار چرخ محرک تعویض کرده است. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این باواریایی جمع‌وجور قدرت ۳۰۶ اسبی دارد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و شتاب ۴.۸ ثانیه‌ای ایجاد می‌کند.

بر پایه مشخصات خودروها روی کاغذ باید گفت این دو خودرو کاملاً شبیه یکدیگر هستند. با وجود پیشرانه‌ها و پرفورمنس مشابه، انتظار می‌رود مسابقه درگ بین این خودرو کاملاً نزدیک باشد.

به نظر می‌رسد فاکتور اصلی در مسابقه درگ این دو هاچبک به زمان واکنش راننده‌ها بستگی داشته باشد. در این مورد مرسدس کمی سریع‌تر خط استارت را ترک کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.