کشف مقبره یک پیشگو باستانی به همراه اشیاء عجیب در ترکیه

کشف مقبره یک پیشگو باستانی به همراه اشیاء عجیب در ترکیه

کشف مقبره یک پیشگو باستانی در ترکیه باستان شناسان را شگفت زده کرده است. این مقبره متعلق به کیست و چه چیزهایی همراه جسد بوده است؟

به نظر می‌رسد اغلب انسان‌ها به کشفیات تازه و اصولا به باستان شناسی علاقه خاصی دارند. تاریخ همواره جذابیت‌های زیادی برای انسان‌ها داشته، چرا که می‌توانند از آن درس عبرت بگیرند و باستان شناسی هم جدای از تاریخ نیست. به تازگی باستان شناسان موفق شده‌اند در یکی از شهرهای باستانی ترکیه بقایای تازه‌ای کشف کنند.

کشف مقبره یک پیشگو باستانی در ترکیه

بقایای مذکور از مقبره کاهنی است که در زمان خود به عنوان پیشگو شناخته می‌شده است. البته سایتی که باستان شناسان در آنجا موفق به کشف چنین چیزی شده‌اند، پرگامون است و سابقه دیرینه‌ای برای کارشناسان داشته است. همچنین آنها تا به امروز موفق به کشف آثار تاریخی زیادی از این منطقه شده‌اند. همچنین حدود دو سال پیش باستان شناسان موفق به کشف آثار یک پادشاهی باستانی مرموز و گمشده در ترکیه شدند.

به گفته باستان شناسان بقایای این کاهن که مارکوس نام داشته اخیرا در جریان تحقیقات کشف شده و گویا این کاهن در زمان خویش با کمک پرندگان پیشگویی می‌کرده است. طبق آنچه گفته شده، مارکوس با دقت و زیر نظر گرفتن رفتار پرندگان و نوع پرواز و آوازی که می‌خوانده‌اند، آینده را به علاقه‌مندان می‌گفته است. نکته جالب این که در آن زمان و در پرگامون، پیشگویی به کمک پرندگان رایج بوده است.

علاوه بر بقایای کاهن پیشگوی، باستان شناسان اشیاء باستانی دیگری نظیر یک کوزه نادر و کمیاب و سالم، یک شیشه عطر، یک بشقاب و یک شمع کشف کرده‌اند. البته محققان نمی‌دانند که قدمت این مقبره به چند سال پیش بر می‌گردد و همچنان در حال کاوش و بررسی هستند. همچنین شایان ذکر است این مقبره در معبد اسقلبیوس کشف شده است. اسقلبیوس ایزد درمان در اساطیر یونان بود.

نام این کاهن و شیوه عملکرد او در پیشگویی و اطلاعات و جزئیات دیگری که تا به این لحظه منتشر شده، از کتیبه‌ای است که در گورستان مذکور یافت شده است. مارکوس در حوالی قرن دوم میلادی می‌زیسته و آن‌طور که باستان شناسان اعلام کرده‌اند، مقبره‌های بیشتری شبیه به مقبره مارکوس وجود دارد که هویت جسدهای درون آن مشخص نیست. در سال 2014 ترکیه توانست منطقه پرگامون را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.