کشف دستگاه تقلب آلایندگی در فیات ۵۰۰X

کشف دستگاه تقلب آلایندگی در فیات ۵۰۰X

روزی دیگر و یک رسوایی آلایندگی محتمل دیگر! این بار وزارت حمل‌ونقل آلمان اعلام کرده که وسیله‌ی تقلب را در زمان تست خودروی فیات کشف کرده است. این دست‌کاری باعث ایجاد نزاعی عمومی بین وزارت حمل‌ونقل و خودروساز ایتالیایی شده است.

هنوز جزئیات دقیقی از این واقعه در دست نیست اما دولت آلمان گفته که نتایج تحقیقات خود را به کمیسیون اروپا خواهد فرستاد. از طرف دیگر فیات اتهامات وارد شده را رد کرده و گفته که هرگز از دستگاه‌های تقلب استفاده نکرده است.

ظاهراً مدل موردبحث فیات ۵۰۰X است زیرا هفته‌نامه‌ی اشپیگل گزارش داده که این خودرو دارای سیستمی در اگزوز است که پس از ۹۰ دقیقه خاموش می‌شود. این نشریه نتایج حاصل از تست‌های KBA آلمان را نیز ذکر کرده است.

اتوموتیونیوز گفته که دستگاهی مشابه در تست قبلی فیات کشف شده اما دستگاه یاد شده تنها ۲۲ دقیقه پس از عملیات خاموش شده است. شایان ذکر است چرخه‌ی تست‌های آلایندگی اروپایی ۲۰ دقیقه می‌باشد.

اما فیات تمامی اتهامات را رد کرده و گفته که ۵۰۰X در تمامی تست‌ها سربلند بوده و همه‌ی احتیاجات را برآورده کرده است. فیات گفته که این موضوع توسط وزارت حمل‌ونقل ایتالیا تأیید شده است.

سخنگوی فیات کرایسلر گفته است:

ما در جایگاهی نیستیم که درباره‌ی درست یا دقیق بودن اسناد داخلی KBA یا تست‌های آلایندگی که هرگز آن‌ها را ندیده‌ایم نظری بدهیم.

در سپتامبر سال پیش وزارت حمل‌ونقل آلمان از کمیسیون اروپا و دستگاه‌های اجرایی ایتالیا درخواست بازرسی پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی فیات کرایسلر را کرد زیرا به وجود دستگاه تقلب آلایندگی غیرقانونی در آن مشکوک بود. گزارش شده بود که آلمان تلاش داشته تا مستقیماً این موضوع را با دستگاه‌های اجرایی ایتالیا در میان بگذارد اما ظاهراً بحث‌ها رضایت‌بخش نبوده است.

چندین ماه پیش نیز تست‌های انجام شده در جاده نشان داد که آلایندگی نیتروژن اکسید مدل ۵۰۰X حدود ۱۲ بار بیشتر از حد مجاز بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.