کشف بقایای یک فضاپیما که سال‌ها قبل سقوط کرده بود + عکس و ویدیو

کشف بقایای یک فضاپیما که سال‌ها قبل سقوط کرده بود + عکس و ویدیو

گروهی از مستندسازان موفق شدند بقایای یک فضاپیما که سال‌ها قبل سقوط کرده بود را در سواحل فلوریدا کشف کنند. در ادامه می‌توانید ویدیوی قطعات کشف شده از این فضاپیما را مشاهده کنید.

گروهی از مستندسازان شبکه History که در سواحل فلوریدا مشغول پیدا کردن بقایای یک هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم بودند به شکل اتفاقی برخی از قطعات شاتل فضایی چلنجر ناسا را کشف کردند.

جزئیات کشف بقایای فضاپیما ناسا

شاتل فضایی چلنجر طی ماموریت STS-51 در تاریخ 28 ژانویه 1986 حدود 73 ثانیه پس از پرتاب منفجر شد و طی این حادثه تمام 7 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

شاتل فضایی چلنجر بر فراز سواحل فلوریدا مرکزی به دلیل نقص فنی منفجر شد و تیم‌های بازیابی پس از یک جستجوی طولانی توانستند از کف اقیانوس محفظه سرنشینان و بسیاری از قطعات این فضاپیمای را پیدا کنند.

در همین راستا به تازگی گروهی از مستندسازان شبکه History با هدف پیدا کردن بقایای یک هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم در اعماق سواحل فلوریدا در حال جستجو بودند که به شکل اتفاقی قطعاتی از شاتل فضایی چلنجر را کشف کردند.

در ویدیوی منتشر شده از شبکه History شاهد کاشی‌های محافظ حرارتی 8 اینچ مربعی چلنجر در کف دریا هستیم که ماسه‌ها روی آن را پوشانده بودند. این بخش که حدود 15 فوت مربع است احتمالا به بخش پایینی فضاپیما تعلق دارد. رئیس ناسا نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این قطعات عنوان کرد حتی با گذشت 36 سال نیز این تراژدی از یادها نخواهد رفت.

منبعcbsnews

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.