کراس اوور لوکس مرسدس بنز در ۲۰ سال پیش

کراس اوور لوکس مرسدس بنز در ۲۰ سال پیش

شاید امروزه باور اینکه مرسدس زمانی کراس اوور نمی‌ساخت سخت باشد. البته این کمپانی G واگن را دارد اما این خودرو همیشه به عنوان یک اسب کاری پُرنفس شناخته می‌شده نه یک کراس اوور لوکس و البته مدتی نیز در آمریکای شمالی غایب بوده است.

البته همه‌چیز از ۲۰ سال پیش تغییر کرد. در آن زمان مرسدس M کلاس، اولین شاسی‌بلند کراس اوور لوکس ساخته شد. این خودرو در تأسیسات Tuscaloosa آلاباما از خط تولید خارج می‌شد و نواده‌ی آن که امروز با نام GLE شناخته می‌شود هنوز هم در آنجا تولید می‌گردد.

در سال ۱۹۹۷ بسیاری از رقبای کنونی هنوز وارد بازی نشده بودند. ب ام و X5 تنها دو سال بعدتر وارد بازار شد. پورشه کاین پنج سال بعد و آئودی Q7 نیز هفت سال بعد تولید شدند. در آن زمان حتی کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور وجود نداشتند و البته لکسس RX اواخر همان سال تولید شد.

قبل از تولید M کلاس تنها گزینه‌های واقعی برای کسانی که شاسی‌بلندی لوکس می‌خواستند آفرودرهای حقیقی نظیر رنجروور و چندین گزینه‌ی ژاپنی بودند که از تریم هایی لوکس‌تر و نشان‌هایی مرغوب‌تر استفاده می‌کردند. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به لکسس LX (ساخته شده بر پایه‌ی تویوتا لندکروزر)، آکورا SLX (شکل گرفته بر مبنای ایسوزو تروپر) و اینفینیتی QX4 (بر مبنای نیسان پث فایندر) اشاره کرد.

این روزها حتی جگوار، بنتلی و مزرانی نیز در این کلاس خودروهایی داشته و رولزرویس، استون مارتین و لامبورگینی نیز به زودی ساخته‌های خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد.

البته از آن زمان تاکنون مرسدس محصولات کراس اوور خود را بسیار گسترش داده که از آن جمله می‌توان مدل‌های کوچک‌تر GLA و GLC، مدل بزرگ‌تر GLS و خودروهای کوپه‌ی GLC و GLE را نام برد. به زودی نیز نسل جدید G کلاس معرفی خواهد شد. این خودرو در سال ۱۹۷۹ معرفی شد اما تنها از طریق بازار خاکستری وارد آمریکا می‌شد تا اینکه در سال ۲۰۰۲ به‌صورت رسمی بخشی از محصولات ارائه شده‌ی مرسدس در آنجا شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.