کراس‌ اوور جدید بی‌ وای‌ دی سانگ پلاس، رقیبی شایسته برای برندهای جهانی

کراس‌اوور جدید بی‌وای‌دی سانگ پلاس، رقیبی شایسته برای برندهای جهانی

بی‌وای‌دی بزرگ‌ترین سازندهٔ چینی خودروهای الکتریکی است اما بااین‌حال محصولاتی با پیشرانه‌های درون‌سوز را هم تولید می‌کند که کراس‌اوور میان سایز سانگ پلاس جدیدترین آن‌ها است. این خودرو که به‌تازگی در بازار چین عرضه شده است، ترکیبی از طراحی جدید، قدرت فوق‌العاده و راحتی بی‌نظیر را ارائه می‌کند. به گفتهٔ بی‌وای‌دی، این کراس‌اوور جدید از چهار ویژگی برتر شامل اولین خودروی تولید انبوه با طرح دورنگ ادغامی کابین، اولین پانل دیجیتالی برای سرنشین جلو، اولین پشت‌سری‌های شناور یک‌تکه و اولین محصول بی‌وای‌دی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کاملاً جدید این شرکت برخوردار است.

سانگ پلاس ۴,۷۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۶۵ میلی‌متر است که آن‌را به عریض‌ترین کراس‌اوور در کلاس خود تبدیل کرده که مزیت اصلی آن تجربهٔ رانندگی راحت است. از لحاظ طراحی بیرونی هم طراحان بی‌وای‌دی از زبان طراحی این شرکت موسوم به «روح اژدها» استفاده کرده‌اند که ظرافت سدان‌ها را با پویایی کراس‌اوورها ترکیب می‌کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این زبان طراحی، جلوپنجرهٔ بزرگ است که بخش داخلی آن با الهام از زره‌ جنگجویان چین باستان طراحی شده است.

در داخل سانگ پلاس هم از مفهوم طراحی شناور استفاده شده که طرح دورنگ ادغامی میان مشکی و قهوه‌ای و استفاده از جیر درجه‌یک از ویژگی‌های آن است. به گفتهٔ بی‌وای‌دی، کابین این کراس‌اوور جدید بسیار جادار بوده و صندلی‌های عقب آن با زاویهٔ پشتی بهینهٔ ۲۸ درجه، مشابه صندلی‌های کلاس بیزینس هواپیماها است. صندوق بار سانگ پلاس هم ۵۷۴ لیتر ظرفیت دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۴۷۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، سانگ پلاس به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ کاملاً جدید بی‌وای‌دی مجهز شده که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرت و گشتاور این موتور نسبت به موتور قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته و درعین‌حال مصرف سوخت آن ۱۵ درصد کاهش یافته که بخشی از این کاهش به خاطر گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید است.

در بخش تکنولوژی، این کراس‌اوور جدید چینی به سیستم کلید NFC مجهز شده که امکان باز کردن قفل درهای خودرو را با استفاده از گوشی هوشمند فراهم می‌کند. علاوه بر این، برای جابجایی سانگ پلاس در فضاهای باریک، قابلیت کنترل از راه دور خودرو هم درون یک اپلیکیشن موبایلی گنجانده شده است. در بخش ایمنی هم این ماشین به پکیج کمک‌رانندهٔ هوشمند DiPilot بی‌وای‌دی مجهز شده که بیش از ۲۰ سیستم مختلف مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم دید پانورامیک ۳۶۰ درجه را شامل می‌شود. قیمت بی‌وای‌دی سانگ در چین از ۱۱۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۷ هزار دلار آغاز و نهایتاً به ۱۴۳,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱ هزار دلار می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.