کراس‌ اور چینی زیکر ۰۰۱ رکورددار جهانی دریفت خودروهای الکتریکی

کراس‌اور چینی زیکر ۰۰۱ رکورددار جهانی دریفت خودروهای الکتریکی

خودروی زیکر ۰۰۱ الکتریکی رکورد جهانی گینس برای سریع‌ترین دریفت یک خودروی الکتریکی را ثبت کرد. این خودرو همچنین توانست رکورد سریع‌ترین تست اسلالوم یک خودرو با قوای محرکه الکتریکی را به نام خود ثبت کند. زیکر برندی تحت مالکیت جیلی چین است و خودروی ۰۰۱ نیز نسخه تولیدی از کانسپت لینک اند کو زیرو به شمار می‌رود. کانسپت یاد شده اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود. این خودرو برای ثبت رکورد جدید خود توانسته با سرعت ۲۰۷.۹۹۶ کیلومتر در ساعت دریفت کند.

زیکر فقط به ثبت یک رکورد ساده اکتفا نکرده و سنگ محک جدیدی برای تست اسلالوم خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. به گزارش carscoops، این خودرو توانسته از بین ۵۰ مخروط قرار داده شده در عرض ۴۹.۰۵ ثانیه عبور کند. این دو رکورد در حضور کارشناسان کتاب جهانی رکوردهای گینس و در کشور چین تائید شده‌اند. نیروبخش زیکر ۰۰۱ الکتریکی یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور فراتر از ۷۰۰ نیوتون متر است. شوتینگ بریک الکتریکی زیکر می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. خودروی موردبحث با باتری‌های ۸۶ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و در صورت استفاده از باتری بزرگ‌تر شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

شتاب گیری تنها کاری نیست که زیکر ۰۰۱ الکتریکی با سرعت انجام می‌دهد زیرا توانایی شارژ سریع نیز جزو مشخصات این خودروست و می‌توان تنها در عرض ۵ دقیقه برد ۱۲۰ کیلومتری را به دست آورد. جیلی به دنبال تأسیس ۲۲۰۰ جایگاه شارژ برای برند زیکر در چین و تا پایان سال ۲۰۲۳ است. زیکر به‌صورت رسمی خودروی ۰۰۱ را از اکتبر گذشته در چین عرضه کرده و به دنبال فروش آن به مشتریان اروپایی در سال ۲۰۲۳ است. همچنین چینی‌ها می‌خواهند تولید این خودرو را در کارخانه هوشمند خود در این کشور افزایش دهند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.