کدام یک سریع تر است؟ خودروی فرمول یک، RC یا هوندا NSX؟

کدام یک سریع تر است؟ خودروی فرمول یک، RC یا هوندا NSX؟

مجله کار واو علاقه زیادی به برگزاری مسابقات درگ عجیب و غیرمعمول دارد. این نشریه قبلاً مسابقه جذاب بین پیکاپ ها، کامیون‌ها و حتی خودروهای فرمول ۱ را برگزار کرده است. خب پس حالا نوبت چیست؟

این بار شاهد مسابقه هوندا NSX و خودروی فرمول ۱ هستیم اما شرکت کننده سومی هم وجود دارد که شاید کوچک‌ترین خودروی حاضر در یک مسابقه درگ باشد. سومین خودرو در واقع خودروی RC یا ریموت کنترل است.

البته باید گفت این خودروی ریموت کنترل را هرجایی نمی‌توانید پیدا کنید. این خودروی RC محصول شرکت آرما RC بوده و حتماً باید آن را جدی بگیرید! خودروی کوچک موردبحث با نام لیمیتلِس شناخته می‌شود و یکی از سریع‌ترین RC های بازار است.

این کوچولوی ریزه میزه جدای از پیشرانه قوی دارای سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری تمام چرخ ها می‌باشد که پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا حفظ می‌کند. آرما لیمیتلس همچنین وزن پایینی دارد. شایان ذکر است نسخه کامل این خودروی RC در انگلستان بهای حدود ۱۴۰۰ پوندی معادل ۱۸۹۰ دلاری دارد.

اما خودروی فرمول ۱ این مسابقه هم توسط ردبول ریسینگ تأمین شده و خودروی نمایشی هم نیست بلکه مدل قهرمان RB7 سال ۲۰۱۱ است. در واقع با یکی از آخرین خودروهای فرمول ۱ پیش از عصر توربوها و هیبریدی‌ها روبرو هستیم.

RB7 در فصل ۲۰۱۱ مسابقات فرمول ۱ توانسته در ۱۲ مسابقه از ۱۹ مسابقه قهرمان شود. نیروبخش این خودروی مسابقه‌ای پیشرانه ۸ سیلندر ۲.۴ لیتری رنو با قدرت حدود ۷۵۰ اسب بخار می‌باشد. بله سوپرکارهای بسیار قوی‌تری هم وجود دارند اما این خودرو وزن زیر ۷۵۰ کیلوگرم دارد. پشت فرمان این خودرو هم دیوید کولتاردی نشسته که همه او را می‌شناسند.

NSX هم خودروی کندی نیست اما در مقایسه با دو خودروی دیگر کندترین محسوب می‌شود. همچنین NSX با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی خود سنگین‌ترین خودروی مسابقه بوده و قدرت آن نیز ۵۸۱ اسب بخار است. در واقع NSX خودروی فیلم‌برداری این مسابقه است!

ما نتیجه را لو نمی‌دهیم و بهتر است ویدئو را تماشا کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.