کدام سریع تر است؟ بی ام و M3 کامپتیشن یا تسلا مدل ۳ پرفورمن

کدام سریع تر است؟ بی ام و M3 کامپتیشن یا تسلا مدل ۳ پرفورمنس

تا همین چند وقت پیش تسلا مدل ۳ پرفورمنس دوست‌داشتنی‌ترین محصول این برند بود اما حالا مدل S پلاد است که سرخط همه خبرها شده است. البته با این وجود نسخه پرچم‌دار مدل ۳ همچنان خودروی احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

نیروبخش این خودرو یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متر بوده و نیروی تولیدی هم به هر چهار چرخ منتقل شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای می‌شود. این عملکرد تا همین ۱۰ سال پیش به سوپرکارها تعلق داشت. اگر می‌خواهید شاهد رقابت این خودرو با یک سدان اسپورت که ابعاد مشابهی دارد باشید می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید که مسابقه تسلا مدل ۳ و BMW M3 کامپتیشن جدید را به تصویر می‌کشد.

در دو مسابقه اول این تسلا است که پیش افتاده و قدرت خود را بهتر از BMW به سطح زمین می‌رساند. البته سدان آلمانی‌ها هرگز فاصله زیادی از حریف نداشته و تقریباً شانه‌به‌شانه تسلا می‌تازد. حتی در خط پایان این فاصله به حداقل خود رسیده و شاید نظرات متفاوتی درباره خودرو برنده وجود داشته باشد.

نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که تسلا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴۱ ثانیه‌ای و مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷۲ ثانیه‌ای را ثبت کرده درحالی‌که M3 کامپتیشن شتاب ۴.۰۷ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۸۵ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد.

مسابقه دوم هم به اندازه رقابت اول نزدیک بوده و راننده تسلا شتاب ۳.۳۸ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶۸ ثانیه طی کرده است. این رکوردها برای BMW به ترتیب ۴.۰۹ و ۱۱.۸۷ ثانیه بوده است.

در نظر داشته باشید BMW تست شده از نوع دیفرانسیل عقب بوده و درصورتی‌که از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کرد شاید رقابت فشرده‌تری را شاهد بودیم. نظر شما چیست؟ آیا BMW می‌توانست در این صورت تسلا را شکست دهد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 19 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.