کاپوت یک دستگاه فراری ۵۱۲ مدل ۱۹۸۱ به فروش گذاشته شد

کاپوت یک دستگاه فراری ۵۱۲ مدل ۱۹۸۱ به فروش گذاشته شد

یک قطعه از بدنه اصلی یک فراری مسابقه‌ای کمیاب برای فروش گذاشته شده است. این کاپوت قطعا قطعه‌ای مناسب برای یک موزه یا نمایشگاه خواهد بود.

فراری در سال ۱۹۸۰ با خودروی ۵۱۲BB LM (مخفف Berlinetta Bialbero) به مسابقات استقامت جهانی بازگشت. این خودروی مسابقه‌ای به موتوری ۵ لیتری مجهز شده بود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و از بدنه‌ای خاص با اجزای آیرودینامیکی منحصربه‌فرد خود سود می‌جست که به آن اجازه می‌دادند تا در بخش مستقیم پیست لمان، مولسان، به حداکثر سرعت خود برسد.

در سال ۱۹۸۱، شماره شاسی ۳۵۵۲۹ فراری ۵۱۲BB LM برای تحویل به تیم «اسکودریا بلانکاتو» به سرپرستی «فابریتزیو ویولاتی» در شهر رم ایتالیا نو شد. این شاسی سپس توسط مهندس و طراحی ویولاتی، «آرماندو پالانکا»، بهبود یافت. ۵۱۲BB LM که توسط «فابریتزیو ویولاتی»، «ماریتزیو فلامینی» و «اسپارتاکو دینی» رانده می‌شد، در آوریل سال ۱۹۸۱ موفق به کسب رتبه نخست در جریان مسابقه ۱۰۰ کیلومتری مونزا شد که بخشی از رقابت‌های IMSA در کلاس GTX/GTP به شمار می‌رفت. بدنه بهبودیافته ۵۱۲ برای مسابقات ۲۴ ساعتی لمان همان سال دست‌نخورده باقی ماند و پس از آن نیز در مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتری موژلو سال ۱۹۸۲ شرکت کرد.

کاپوت فراری ۵۱۲BB LM تاکنون به‌خوبی نگه‌داری شده است و با وجود اینکه در چند مسابقه مختلف همراه خودروی یادشده بوده است، وضعیت خوبی دارد. چراغ‌های این کاپوت هنوز هم برچسب‌های قرمزرنگ مخصوص خود را برای نگه‌داری چراغ در سرعت‌های بالاتری از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حفظ کرده‌اند. تنها نقیصه این قطعه، چند خراشیدگی جزئی و پوشش چراغ آن است که کمی آسیب دیده است.

در بخش بالایی و سمت چپ این قطعه، شاهد حضور شماره ۵ هستیم که از متعلق به راننده این خودرو در مسابقه پیست موژلو در سال ۱۹۸۲ است. این کاپوت به این دلیل از بدنه اصلی جدا شده است که مسابقه‌دهندگان ذر سال ۱۹۸۴ تصمیم گرفتند تا آن را با کاپوت سری II تعویض کنند. در نتیجه، این کاپوت پس از گذراندن چند مسابقه به کلکسیون آقای ویولاتی در مارانلو منتقل شد.

اگر هم‌اکنون مالک یک دستگاه فراری ۵۱۲BB LM مدل ۱۹۸۱ با قیمت ۱.۹۷۳ میلیون دلار هستید، خرید این کاپوت می‌تواند زیبایی گاراژ چند میلیون دلاری‌تان را بیش‌ازپیش کند. نظر شما درباره این دست از مزایده‌ها چیست؟! آیا خرید این قطعات تاریخی عاقلانه‌تر از خرید خودروهای به‌روز است؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.